ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Пускат обяви за работа, но не посочват заплащането | ||||||
| ||||||
В двата анализа се проследява поведението на българските работодатели спрямо привличането на таланти, както и поведението на български студенти, които се обучават в България, но и тези, които учат в чужбина, заедно с мотивите за техния избор и нагласите им към кариерно развитие в България. "Това ни довежда до извода, че би било добре и за двете страни заплащането или поне диапазона на заплащането да бъде комуникирано ясно в обявите за работа и стаж, още преди регулацията на ЕС да влезе в сила“ – коментират от платформите за търсене на работа и кариерно развитие. От анализа става ясно, че 89% от работодателите изпитват затруднения при подбора на кадри. Най-големите предизвикателства пред тях са липсата на квалифициран персонал в конкретни райони на страната, както и липса на технически умения и квалификация. В същото време 56% от анкетираните български студенти в чужбина заявяват, че в България липсват възможности за работа и кариерен растеж (63%), което посочват за основна причина да не искат да се върнат в родината след завършване на своето образование. 1/3 от фирмите признават, че полагат целенасочени усилия да привлекат специалисти, учили или работили в чужбина, като делът на компаниите, които оперират само на българския пазар, спада до по-малко от 1/4. Все пак работодателите, които инвестират в осъществяването на Employer Branding стратегия, полагат повече от средното ниво усилия (40%), за да привлекат таланти от чужбина. Само 1/3 от бизнеса отбелязва, че имат позиции, за които образованието в чужбина е предимство. Макар и с неголяма разлика, ИТ секторът е над средното ниво, като 38% посочват, че завършеното образование в чужбина е с предимство за някои позиции. Големината на компанията (по брой наети) не оказва съществено влияние що се отнася до търсене на служители, завършили в чужбина. Изключение по-скоро правят най-малките компании с до 9 наети лица, където само 1 от 5 компании отговаря положително на този въпрос. Фирмите, посочили, че имат такива позиции, отбелязват най-често повече от една причина за това. Най-важната характеристика според анкетираните компании е служителите да са стажували / работили в съответния сектор в България - средно 59% отбелязват това като по-скоро важно. Интересно е обаче, че по-големите компании (250+ служители) отбелязват, че тази характеристика е с по-малка важност - 44%, което може да бъде обяснено и с факта, че повече от 2/3 от най-големите компании предлагат стажантски програми. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 06.06.2022 г.
0
Aнонимен
на 06.06.2022 г.
0
на 06.06.2022 г.
0
на 06.06.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета