ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Пътен експерт: Родителите все още не осъзнават своята отговорност към собствените си деца
Автор: ИА Фокус 17:42 / 07.11.2024Коментари (0)873
©
Статистиката показва, че най-много деца пострадват в пътнотранспортни произшествия като пътници в автомобилите. Това са малки деца, които се возят при своите родители и близки. Ако ние не поемем отговорността да ги превозваме безопасно, да мислим за техния живот и здраве, няма кой да ни помогне. Това каза експертът в Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" Бойко Рановски в предаването "Утрото на фокус" на Радио "Фокус".

Въпреки многото кампании и говорене по темата "Пътна безопасност“, родителите все още не осъзнават своята отговорност към собствените си деца, смята той. Използването на детски обезопасителни системи е задължително по закон. "Детските столчета и обезопасителни седалки спасяват нашето дете или го предпазват от сериозни наранявания“, подчерта Рановски.

Като пешеходец детето трябва да знае, че пресичането е опасно дори на пешеходна пътека. "Трябва да научим детето първо да пази само себе си, а когато стане по-голямо, да пази и останалите участници в движението. Пресичането на пешеходна пътека не ни дава права и не сме в пълна безопасност. Трябва да се съобразяваме дали пътят е с една или две ленти, дали автомобилите имат видимост към пешеходците“, отбеляза експертът.

Децата трябва да бъдат обучени от най-ранна възраст и къде е безопасно да управляват велосипеди и индивидуални електрически превозни средства. По пешеходната пътека велосипедът или тротинетката трябва да се бутат, подчерта Рановски. "По отношение на тротинетките трябва да научим децата си на много неща. Има разписани ясни правила и изисквания, но всички виждаме какво се случва по улиците. Никой не познава правилата и никой не знае къде трябва да управлява тази тротинетка, на каква възраст може да се управлява тротинетка, какви са изискванията. Минималната възраст за управление на тротинетка е 14 години. Децата до 18 години трябва да управляват с каска. Когато управлява велосипед през тъмната част от денонощието и при намалена видимост, детето задължително трябва да е с жилетка. Дори да няма жилетка, е добре да има светлоотразителни елементи по облеклото, за да бъде забележимо“, обясни Бойко Рановски. Добре е по-малките велосипедисти да използват и предпазни каски, допълни той.

Експертът от Агенция "Безопасност на движението по пътищата“ подчерта, че поведението на пътя ни трябва да е отговорност – към себе си и към останалите участници в движението. "Може би трябва повече кампании и повече говорене. След всеки инцидент тръгваме да променяме закона. Ние имаме закони, законите са за това да се спазват от всички и това е първото нещо, което трябва да осъзнаем, а след това да даваме и добър пример на останалите“, подчерта той.

По думите му децата проявяват интерес към кампаниите за пътна безопасност, организирани от Агенция "Безопасност на движението по пътищата“, МВР и МОН.

"Но това надграждане трябва да продължи в семейството“, допълни Рановски.

Според водещата на "Визия 0“ Цвети Капитанова родителите не отделят достатъчно внимание и време за възпитанието на децата си за това как да се пазят на пътя.

Примерът на родителите за поведението на детето като пешеходец и бъдещ водач е от първостепенно значение, подчерта тя. "Виждали сме много пъти пресичане на родител с дете на червен светофар, когато няма коли. Оттук насетне детето запомня този пример и когато е само, то знае, че може да си позволи да мине на червен светофар. Това е недопустимо! Това важи и когато детето е пътник в колата. Когато родителят прави нарушения и детето е свидетел на това нещо, до него отново достигат грешни сигнали. Важен е примерът“, категорична бе Капитанова.

При обезопасяването на малките пътници в автомобила има много детайли, които са важни, за да бъде детето правилно обезопасено. "Важно е и облеклото, защото ако е облечено по-дебело, коланът може да не приляга добре и да има опасност при настъпване на ПТП“, обясни Цвети Капитанова.

Столчето или седалката не трябва да бъдат втора употреба, допълни тя.

Обучението по пътна безопасност, залегнало в учебните програми в училище, е крайно недостатъчно, смята Капитанова. Родителите от своя страна също трябва да бъдат достатъчно съзнателни, за да предадат своите знания на децата си.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мигрантски натиск към България
Проблеми между шофьори от масовия транспорт и пътници
Катастрофи в България
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: