Пътен експерт: Водачът се е постарал да овладее автобуса, но все пак грешката е негова
Загубата на контрол и хлъзгавия участък от пътя са допринесли за катастрофата. Пострадалите не са от пътнотранспортното произшествие, а от хлъзгането на автобуса и лекото преобръщане. Хората на левите седалки са паднали. Водачът се е постарал да овладее автобуса, но все пак грешката е негова. Не се изключва и техническа неизправност. Участъкът обаче е трябвало да бъде обезопасен, мантинелата липсва. Ако я имаше, автобусът щеше да се плъзне по нея и нямаше да се обърне. Това коментира Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка за "Твоят ден".
По думите му автобусът е относително нов.
"Шофьорът е спазил всички изисквания за време на почивка и движение. Той е могъл да спре в Пловдив или София, другото са спекулации. Експертизата ще продължи около месец, днес ще продължат огледите", категоричен е той.
Според него това е четвъртата по степен пътнотранспортна ситуация, в която имаме около 26% произшествия. "Губи се надлъжната устойчивост при движение на автомобила. В такива случаи има плъзгане - когато водачът е успял да задържи машината и да я вкара в отводнителния канал, иначе може да стане преобръщане. Това се случва при аквапланинг. Тук обаче не е имало мокра настилка", посочи Иванов.
Той коментира и анализите за шофиране в тъмната част на денонощието. "Тя е определена със закон от 21 до 6 часа сутринта. Има гражданско смекчаване, което води още половин час по-късно, докогато нямаме изкуствено осветление", обясни Иванов.