ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Пътник в БДЖ: Значи спираме БДЖ-то и да се връщаме на кон и каруца | ||||||
| ||||||
Генерал Тошево е десетата по големина община в страната с 42 населени места. Както във всички отдалечени краища у нас, тук живеят предимно възрастни хора. "Един влак върви и да нямаме връзка! Не е добре. Просто и навсякъде е занемарено – и гари и какво е това, не знам", коментира Варвара Костова. Железопътният транспорт е предпочитан и от младите хора, заради по-ниската цена, пък и удобството на спалните вагони за по-далечни дестинации. "Аз съм го ползвал лично. Това е връзка все пак с Добрич и с Варна. Ако падне влакът, пада и връзката ни с града", каза пред БНТ Стоян Колев. "Значи спираме БДЖ-то, да спрем и линейките, да спрем, автобусите и връщаме се на кон и каруца", заяви Маринел Стоянов. Общинският съвет на добруджанския град излезе с декларация срещу спирането на влака. "Тук е и ролята на държавата. Тя трябва да дотира този транспорт, за да осигури нужната връзка на нашата община с останалата част на България. И разбира се жп гарата и жп линията имат специално място за жителите на община Генерал Тошево, тъй като благодарение на тази ЖП линия градът се е развил", обясни кметът на община Генерал Тошево Валентин Димитров. Всъщност градът е получил името си от гара Генерал Тошев, която днес е само спирка. "Навремето имаше билетна каса в гарата, но съкращавайки персонала в годините, касата затвори. Повече от 10 години билетите се продават във влака от кондуктори. В много от случаите са споделяли хора, пътуващи във влака, че не се дават билети, а се вземат парите "по предназначение" в джоба", каза кметът на село Кардам Георги Събев. И други кметове имат подобни наблюдения, затова смятат, че анализите на държавната железница за малкия брой пътници и загубите са изкривени. Линията не е ремонтирана от десетилетия, а преди три години модерните мотриси са заменени със стари дизелови локомотиви. "Харчи 250 литра на час. Къде ще го сравним с една мотриска, която 20 - 25 литра харчи на час – това е 10 пъти повече", добави Георги Събев. "В момента влакът се движи с 30 - 40 километра и повече от 25 - 30 години не е осъществяван основен ремонт, с което най-малко да си намалят и да си оптимизират разходите", каза още Валентин Димитров. При типичните за Добруджа снегонавявания влакът е единствената транспортна алтернатива на местните жители, които настояват тя да се запази. |
Още по темата: | общо новини по темата: 400 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/67 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Банка ДСК с официално изявление
15:00 / 08.11.2024
Проф. Рачев: На 10 ноември всичко свършва
09:13 / 08.11.2024
Деян Донков с нова мацка
21:00 / 07.11.2024
На колко градуса да е климатикът през зимата?
08:49 / 08.11.2024
Недялко Йорданов: Това би било международен резил за България
08:52 / 07.11.2024
Обявиха бедствено положение на 20 км от Пловдив!
13:43 / 07.11.2024
Пловдивчанка: Обругаването му ще струва на онези отпред прескъпо
08:00 / 08.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета