До това решение се стигна след като няколко месеца експерти от администрацията и представили на бранша обсъждаха различни варианти за създаването на нова система, която да гарантира предоставянето на качествени автогарови услуги за гражданите и превозвачите.
Новите изисквания няма да създадат допълнителни тежести за собствениците на автогари. Предвидените критерии за определяне на една автогара в трета категория са почти идентични със съществуващите минимални задължителни изисквания, на които трябва да отговарят автогарите в страната.
Въвеждат се мерки за сигурност във всички категории автогари и се повишават изискванията за осигуряване на достъпност и удобства за хората с увреждания и намалена подвижност. Предвижда се всички автогари да имат безжичен интернет, интернет страница и телефон за връзка.
За първа и втора категории са въведени допълнителни критерии, свързани с удобствата и комфорта на пътниците в самата автогара, осигурената охрана, както и езиците, на които се предоставя информация по телефона и в интернет страницата.
Автогарите първа категория трябва да имат обучен персонал и в тях да се предоставя безплатна помощ на лицата с увреждания и намалена подвижност.
С промените се цели не дискриминирането на лицата с увреждания и намалена подвижност и улесняване в максимална степен на тези лица при пътуване с автобусен транспорт и ползване на автогарови услуги.
Въз основа на категоризацията ще бъде изготвена и методика за определяне на цените на предоставяните автогарови услуги. Към момента цените се формират свободно, независимо от големината на автогарата и предлаганите в нея услуги.