ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Разкриха последните думи на Валентин Терзиев
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:10 / 16.07.2021Коментари (8)128648
©
Между три и четири седмици ще отнеме разчитането на черната кутия на катастрофиралия МиГ-29. Кутията все още не е изпратена в Русия, където трябва да бъдат свалени данните, съобщиха от Министерството на отбраната. Въпреки че докладът на Звеното за разследване на авиокатастрофи към Военна полиция обяви като най-вероятна причина за инцидента "загуба на пространствена ориентация у пилота", 100% яснота за причините за инцидента ще даде именно черната кутия, категорични са експерти.

Фаталният полет в нощта срещу 9 юни продължава 29 минути. Подп. Терзиев излита от авиобазата в Граф Игнатиево 11 минути след полунощ.

34 минути след полунощ МиГ-29 на подп. Терзиев минава под ръководството на Ръководител полети "Бойно управление" 15 км. преди Добрич.

"Намалявам скоростта, 720, курс 94, 7000 метра", казва подп. Валентин Терзиев.

В 00:38 ч. пилотът получава указания да намали височината до 3000 м. и отговаря:

подп. Валентин Терзиев - Разбрано, наблюдавам целта, 3600 в момента.

Минута по-късно ръководител полети указва:

"Дистанция 18, плавно снижение до 2000".

"Снижавам", отговаря подп. Валентин Терзиев.

Самолетът снишава под 2000 м. височина. Става ясно, че мишената пада по-бързо.

Терзиев увеличава скоростта. Продължава да получава указания от ръководител полети.

Достигайки 1433 м. височина и скорост от 948 км. в час подп. Терзиев изстрелва ракетата. Три секунди по-късно докладва:

"Ракетата сходи, излизам надясно".

Самолетът е на 1310 м. височина и се движи със скорост 948 км. в час. Секунди по-късно подп. Терзиев получава указания:

"Излизай надясно с 270 и изключи "Главен".

Седем секунди след пуска на ракетата целта е поразена, а последната реплика на подп. Терзиев е:

подп. Валентин Терзиев - Главен...

Което вероятно е начало на стандартния доклад за изключване на главния включвател на системата за управление на въоръжението. След това връзката с екипажа е изгубена, самолетът изчезва от радарите и среща водната повърхност в 40 минути и 29 секунди след полунощ.

Според експерти е допусната фатална грешка самолетът да бъде воден, така че да сниши под 2000 м. височина, което предизвиква аварийна ситуация.

"Аварийна, защото според мен прекалено е снижен. Последният му доклад е на 1310 м. При скорост 948 км. в час, това са 280 метра в секунда. Самолетът се носи при липса на всякаква ориентировка", казва ген. Съби Събев, председател на клуб "Атлантик".

Според някои експерти стрелбата по вертикално падаща цел е трябвало да бъде прекратена при достигане височина от 2000 м.

"Би трябвало този, който е ръководил непосредствено изпълнението на приближаване, захват и т.н., насочването на пилота... да се намеси и да каже: "Забранявам по-нататъшно изпълнение на задачата", каза ген. Спас Спасов, председател на фондация "Български ВВС".

Според други обаче при поставянето на конкретната задача преди полета се определя и височината, под която да не се пада.

"Възможно е и на тази височина да се проведе и тя атаката е проведена, поразяването на целта е осъществено, не е осъществено излизането от тази атака, не е осъществено добре, не е осъществено правилно и там именно, както и в доклада се казва, там се крие причината за катастрофата, отхвърляйки другите", допълва ген. Спас Спасов пред БНТ.

Според доклада "най-вероятно пилотът не е проконтролирал положението на самолета спрямо хоризонта преди започване на този маньовър именно поради създадената у него зрителна илюзия и той е извършил стрелбата от положение на хоризонтален полет, а в действителност е бил в сравнително плоско пикиране".

"По всяка вероятност, след като той докладва, че се оттегля, сигурно е поел курс, различен от бойния надясно. Но ако е в снижение, разстоянието е 1300 м. При 280 м. в секунда, макар и в снижение, това някъде ти гарантира, че за 10-12 секунди си се забил в морето", казва ген. Съби Събев.

Разчитането на данните от черната кутия на самолета, която все още не е изпратена на производителя - Руската самолетостроителна корпорация, ще отнеме между 3 и 4 седмици.

Според бившия пилот Величко Дерузов, вината за инцидента не е на пилота.

"Нарушение на мерките за безопасност на ръководството - от командира на базата - до всички нагоре. Командир на ВВС, ръководителят на бойните стрелби", заяви Величко Дерузов.

Какво точно е станало 100% ще се разбере от разчитането на черната кутия, която е силно увредена от удара.

Разчитането на данните от черната кутия на самолета, която все още не е изпратена на производителя - Руската самолетостроителна корпорация, ще отнеме между 3 и 4 седмици.

Българският инцидент не е първият поради "загуба на пространствена ориентация". През 2019 г. японски Ф-35 се разби именно по същата причина. Разчитането на черната кутия тогава отнема 4 месеца.


Още по темата: общо новини по темата: 113
11.03.2024 »
24.11.2023 »
15.09.2023 »
09.11.2022 »
08.11.2022 »
08.11.2022 »
предишна страница [ 1/19 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Оставете паметта на човека мирна! Всичко около неговата смърт и тази на негови колеги преди това се дължи на умишленото съсипване на армията ни през последните 25 г и подлогите, които чинно спазваха разпоредбите "отвън" за този разпад! Поклон пред героя!
-1
 
 
Забавиха изпращането на кутията,после пък щяло да отнеме 4 седмици разчитането...Военните се опитват да прикрият нещо..
Нито крачка назад! Зад нас е България.
на 16.07.2021 г.
+5
 
 
Дали пък няма някаква много много основателна причина да се бавят с изпращането на кутията?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Бюджет 2025
Зима 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: