ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Разликата в етикетите "Най-добър до" и "Годен до" | ||||||
| ||||||
Регламентите на ЕС гласят, че с "Най-добър до" се означава датата, до която храната се очаква да запази оптималните си качества - вкус, цвят, мирис, консистенция. Обикновено тя се използва за храни с по-дълга трайност - охладени, замразени, паста, ориз, консерви, растителни масла, шоколад и т.н. Тази дата, до която храните са "най-добри" обозначава момента, в който са най-качествени според преценката на производителя и стандартите за определените продукти, но след преминаването му те не стават опасни за човешкото здраве и могат да се употребяват по личната преценка на потребителя, който трябва да разчита на собствените си вкусови и рецептори и обоняние, за да прецени дали храната е годна. Оказва се, че за потребителите са доста объркващи и допълнителните указания за използване след отваряне на опаковката, включително и до колко дни след това храната трябва да се консумира, пише businessnovinite.bg. "Срок на годност"и "Годен до“ са етикети, които съобщава крайния срок, до който храната може да се употребява безопасно и не бива се консумира след тази дата. Това обозначение обикновено се поставя върху прясна нетрайна храна - месо, риба, сирене, мляко, която задължително се държи в хладилник. Сигурно ще се запитате защо изобщо повдигаме този въпрос. Препоръка в страните членки на ЕС да бъде проведена кампания по по-ефективна информираност относно разликите бе отправена от страна на една от групите в гражданския панел на тема Food Waste в ЕК. Това е първият от ново поколение граждански панели, в които участват представители на всяка от 27-те държава членки на ЕС. 150-те граждани на страните са представителна извадка на население от 500 млн. души, което живее в държавите членки. Според представителите, които внесоха своите препоръки до ЕК, е изключително важно продуктите с обозначен етикет "Най-добър до" да имат допълнително разяснение как да се обработват, съхраняват и използват преди и след изтичане на датата на годност на продукта. "Ние препоръчваме внедряването на информационни инструменти, за да се информират и да преценят дали продуктът наистина е с изтекъл срок на годност“ казват те в предложението. Представителната извадка на населението в ЕС поиска етикетите да бъдат поставяни на едно и също място на продуктите и големината на шрифта да се увеличи. "Освен това искаме да поставим QR код директно върху етикета на продукта (възможност за използване и на баркода). Каква е целта на това? Да се предоставя информация за най-добрите начини за съхранението му, и ясни инструкции как да се разпознава (по вкуса и мириса) дали все още е годен за консумация. В този код може да се добави и информация за кулинарни съвети за трансформиране на продукта (пример за адаптирани рецепти)“, допълват те. По отношение на неетикетирани продукти като плодове и зеленчуци, е предложението QR кодът да се постави на рафтовете, където се продават продуктите, за да се избегне ненужно опаковане. Идеята на въвеждането на етикетите "Най-добър до“, всъщност е страхотна иновация в света на потреблението, защото позволява сам да прецениш дали един продукт е годен за консумация или е и не пресира купувача да го изхвърли по-рано. По препоръките на представителната група обаче се разбира, че в ЕС все още има известно не разбиране относно него. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5818) | 58% | |
Не (3218) | 32% | |
Не мога да преценя (949) | 10% |