
ЗАРЕЖДАНЕ...
Разпоредби на МФ предизвикаха смут при някои бизнеси | ||||||
| ||||||
"Това ще бъде още една възможност за рекетиране на чистия бизнес". Около това мнение се обединиха Таня Груева, изпълнителен директор на Асоциацията на автомобилните производители, и Радостина Жекова, зърнопроизводител от Добруджа. Производители, търговци и превозвачи ще трябва задължително да декларират пред приходната агенция кога потегля даден камион и с какво количество, кога пристига в крайната точка и кой е получател. Сред браншовете, които ще трябва спазват завишените изисквания, са вносителите на нови автомобили. Таня Груева, изпълнителен директор на Асоциацията на автомобилните производители, посочи пред БНР, че това е доста изненадващо. "За да се регистрира един нов автомобил в България, собственикът трябва да предостави фактура и сертификат за съответствие, който се издава от производителя. Ако има стока, която е с нулев фискален риск, това е новият автомобил. Включването им в списъка на стоки с висок фискален риск ще доведе до нова административна тежест за нашите членове. Никой не е говорил с нас. Опитахме се да осъществим контакт с Министерството на финансите. Да установим къде съществува риск. Говорим за един много светъл бизнес. Към нас се присъединяват и други организации, които ще бъдат потърпевши. Това, което би затруднило нашите членове, е, че ще трябва да се назначават допълнително хора, които да се занимават с движението. При нас няма как да се укрие тази дейност. За да бъде включена една стока в списъка, трябва да има анализ на риска. Такъв не е показан. Имам съмнение дали е направен за новите автомобили". Земеделският сектор също настоява за преразглеждане на заповедта заради включването на торовете в списъка на стоки с висок фискален риск. Не познавам колега, който да получава нелегално тор, заяви Радостина Жекова. "Ако това е факт, означава, че държавата си признава, че няма митнически контрол". Земеделците ще платят цялата финансова тежест на новите изисквания, отбеляза още тя. Жекова открои и друг проблем - времето, което отнема да получиш от НАП референтен номер за това, че стоката ти пътува. Тя смята, че ще се стигне до унищожаване на конкуренцията и изчезване на малките търговци на торове, както и до увеличаване на административната и финансовата тежест върху сектор "Земеделие". Зърнопроизводителят допуска, че е възможно да бъде застрашена реколтата, тъй като торовете трябва да бъдат сложени в почвата в определен момент от годината, а превозът им може да бъде забавен заради новите изисквания. Жекова също не е виждала анализ за това каква е причината торовете да бъдат добавени в списъка. Земеделските производители се надяват да бъдат поканени на среща във финансовото ведомство. |
Още по темата: | общо новини по темата: 432 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/72 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg