ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Регионалният министър за АМ "Хемус": Няма как да спрем строителство, което не е започнало
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:12 / 02.07.2021Коментари (0)2470
© БГНЕС
"Никой не спира строителството на магистрала "Хемус". Важно е обаче кой би могъл да го спре. Първо - могат да го спрат фирмите, които могат да кажат на работниците си, че нямат пари за заплати. Това ще бъде лъжа, защото те имат много пари, но е възможно този процес да се случи по други причини. Искам да кажа на работниците, че фирмите имат пари. Г-н Беличев също може да спре строителството. Той е шеф на "Автомагистрали" ЕАД и на всички подизпълнители.  Аз нямам власт над него. Въпреки че "Автомагистрали" ЕАД е собственост на МРРБ, г-н Беличев може да се уволни, само ако той сам реши". Това заяви в студиото на "Здравей, България" министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова.

"Държавата отделя много пари за строителството им. Фирмите, които изпълняват проектите, се оплакват от години, че парите за строителството са малко. Държавата е права, че се дават много пари, и фирмите са прави, че получават малко. Гражданите пък са недоволни от ниското качество. Защо се случва така? Механизмът, по който се надписва сметката, е ясен. При т.нар. "инженеринг", ако за един път трябват 100 кубика бетон за качествена работа, в сметката се записват 200. Цената остава пазарна, но количеството е завишено. Същата е схемата и със свлачищата. При всички тях няма обществени поръчки", обясни Комитова

АМ "Хемус"

Тя добави, че строежът на магистрала "Хемус" представлява едно трасе от 250 км от Ябланица до Шумен.

"Това е равно на магистрала "Тракия" от Пловдив до Бургас. "Хемус" е разделена на 9 участъка за строителство. За участъците от 1 до 6 сме одобрили 1.95 млрд. лв, а за участъците 7,8 и 9 сме осигурили 1.8 млрд. лв.", обясни тя.

"В участъците 1,2 и 3 се извършва строителство с разрешението за строеж, а в участъците 4,5,6,7,8 и 9 не е започнало строителството. Нека поговорим кой и как спира строителството на магистралата. В 1,2 и 3 се строи и към този момент, а в другите - няма как да спрем строителство, което не е започнало", заяви министър Комитова.

По нейните думи средствата за строителство на магистралата не са спрени.

"По първото постановление от участъци от 1 до 6, за които са разходени близо 2 млрд. лв, се строят само 1,2 и 3, а другите не са започнати. Важно е да отбележим, че "Хемус" се строи от нашето търговско дружество, наречено "Автомагистрали" ЕАД. Това е основната строителна компания, която работи с много подизпълнители, на които са раздадени аванси", казва Комитова.

Към днешна дата са изплатени 71% от парите, а са завършени 4% от проекта, посочи регионалният министър.

"От 2 млрд. лв., на нашето търговско дружество са изплатени 1.38 млрд. – парите са там. Като строителство сме изпълнили – 9 км са готови, а още 68 км са в строителство и не са въведени с Акт 16. Около 16 процента от магистралата са изпълнени, а с парите сме много по-напред. Въпрос на месеци е километрите по участъци 1,2 и 3 да бъдат завършени", обясни министър Комитова.

"Аз мразя незавършеното строителство, защото то е най-скъпото. Ако "Хемус" остане незавършена, ще ни излезе 5 пъти по-скъпа. Никой няма интерес да спира строителството на магистралата", добави тя.

АМ "Тракия"

"Ремонтът на тази магистрала се финансират с други средства. Когато аз дойдох в министерството на 12 май - 3 фирми вече работиха в участъка Чирпан – Стара Загора. На 12 май се работеше усилено, а туристическият сезон се открива на 15 май. Опциите пред нас бяха две – или да спрем строителството, или да го продължим. Спряното строителство са загубени пари. Грешката е допусната в по-ранното планиране на тези ремонтни дейности", каза Комитова.

"Фирмите започнаха да си искат парите. Ние казахме, че ще им ги дадем, но след като извършим проверка на място. Констатирахме некачествени строителни работи и ги накарахме да си отстранят дефектите", обясни още тя.


Още по темата: общо новини по темата: 662
20.11.2024 »
19.09.2024 »
14.07.2024 »
20.05.2024 »
08.05.2024 »
26.04.2024 »
предишна страница [ 1/111 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Хороскоп за деня
ВК Марица, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Детско-юношески футбол
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: