Обикновено рафинериите се правят до море или река, за да може да е удобно за доставки, България обаче е твърде малък пазар за две рафинерии, посочи бившият председател на агенция "Митници".
По думите му тук липсва дистрибуция и няма как да се избие инвестицията. Освен това горивото и без друго може да дойде само от едно място - Русия.
Според Димитров наличието само на една рафинерия не означава задължително монопол и високи цени, а напротив - би следвало цените да са по-ниски.
Голям проблем, който оказва влияние върху цените, са митническите складове, които честа са с неуреден статут, посочи той. "Монополът държи хранилищата на горивата в България", добави депутатът.
"Касае се за около два милиарда лева, които остават в монополистите. Много трудно Комисията за защита на конкуренцията би се изправила срещу такава сума. Предпочита да не вижда проблема и да си вземат заплатите", заяви Ревизоро. По думите му държавата е тази, която трябва да разбие монопола.