Това съобщи в предаването "Лице в лице" депутатът от Патриотичния фронт Емил Димитров - Ревизоро. Той допълни, че са искали доклада в комисията в Народното събрание, но не са го получили.
По думите му от понеделник насам специализираната прокуратура, ГДБОП, и ДАНС са се засилили да работят. Според него те са получили инструкции от главния прокурор Сотир Цацаров, че повече няма да им се налага да крият информации от прокуратурата, а ще ги представят такива, каквито са, защото до този момент нищо не е стигало до прокуратурата.
Емил Димитров добави, че от контрабанда на горива се губят 1,2 милиарда. "Хем борим битката с контрабандата, хем нямаме нито един заловен контрабандист", коментира Ревизоро.
При горивата процентът, който официално се оповестява от митниците е 60% собствено производство и 40% директно внос и продажба от чужбина.
Реално се оказа, че едни 30% по доклада на Министерството на финансите, който упорито се укрива, които никой не отчита. Ако има монопол - то е монополът на контрабандните горива, обясни депутатът:
"Този доклад е за три години назад и разглежда периода на три правителства. Това гориво е реализирано на българския пазар и 1,2 млрд са загубени от него. Това са официални данни на Министерството на финансите".
В коментар на последната акция, при която бяха задържани за корупция варненски митничари, Емил Димитров каза, че излиза, че през последните 4 месеца България или ЕС е бил врата, която всеки с 1500 лв. е могъл да прескочи - даваш и контейнер с каквато и да е стока е могло да влезе и това се е случвало хиляди пъти.
"Нова порция златни момчета със златни ключета. Със златните ключета са им заключени устите, защото няма да кажат нищо. Четири месеца ги дебнат и накрая в един човек има пари, ама те били предвидени за другите хора".
Всеки път, когато се задържат митничари се прави една показна акция - взимат се много хора, слагат се на земята, общественото мнение се настройва, че това е най-големият удар. След което отива в съда, съдът е с извити ръце. Първият път съдът винаги потвърждава мярката под обществения натиск, допълни Ревизоро.
"Варна е един много специален град - в който на едното пристанище пристигат 19 танкера и никой не ги мери, на другото пристанище пристигат стотици хиляди контейнери и никой не ги проверява.
Това е доказателство, че митницата не работи добре. Център по контрола и анализа няма. Няма в София център, в който ти да провериш тези контейнери задържани ли са, не са ли задържани, влизат ли приоритетно фирми или не. Те са си направили държава в държавата. Очаквам в следващите месеци много сериозни реализации по тази тема", заяви депутатът.