Родители си правят фалшиви профили във "Фейсбук", за да следят децата си в мрежата. Това съобщи психологът Иван Игов, експерт от дружеството на психолозите в България и бивш съветник в образователното министерство. Майки си слагали профилни снимки на връстници на своите деца, сприятелявали се с тях и следели активността им в интернет мрежата.
"Това е абсурдно, когато детето разбере за измамата, то ще загуби всякакво доверие в родителя си", коментира Игов. Новата мода за налагане на "фейс контрол" е породена както от интернет зависимостта, от която страдат учениците, така и от все по-затруднената комуникация в съвременните семейства.
"Това е един отчаян опит на родителите да опознаят детето си и да разберат какво се случва в живота му", коментира още психологът.
Всяко трето българче между 13-15 години активно общува в мрежата. Това показват резултатите от проучване на българското дружество на психолозите. Същевременно почти всички деца на тази възраст имат профил във "Фейсбук". И докато тийнейджърите все повече се пристрастяват към виртуалния свят, комуникацията им с родители и учители става все по-трудна. Едва 13% от родителите имат здрава връзка с детето си могат да го разберат и посъветват, сочат още данни от проучването. Пропаст в общуването има и в отношенията учител-ученик, като само 15 на сто от учителите имали ,,общ език" с хлапетата.
Според психолога родителите общуват с децата си така, както са ги възпитавали техните майки и баби, а в бързоразвиващия се свят на неограничените комуникации тези подходи са остарели.
Затова той препоръчва на съвременните семейства да посещават училища за родители, за да преодолеят проблемите в общуването с децата си.
"От дружеството на психолозите отдавна сме отправили предложение към държавата да праща на такива курсове родителите в проблемни семейства", каза Иван Игов.
Според него в училищата трябва да се въведе и предметът "Родителство", който да се изучава в гимназията.
"Да бъдеш родител, е най-важната роля и отговорност за един човек, за която децата трябва отрано да се готвят, а в училище да се отделя повече време на личностните отношения", коментира психологът. Той каза, че в повечето школа сексът бил тема табу за учителите.
"Ученици са ми споделяли как преподавателите им се срамуват да говорят за това и сексуалното образование е дискриминирано в училище", отбеляза още Игов.
Източник: в. "Монитор"