ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Розалина Лъскова за бавната дигитализация на българското училище | ||||||
| ||||||
Организацията стои зад българската версия на най-голямата безплатна платформа за образование – "Кан Академия“. "Образование без раници“ предлага различни програми, които подкрепят училищата, училищните ръководства, отделните учители да изграждат своя дигитален капацитет. "Опитвайки се да помагаме на образователните институциите в България да се дигитализират по един по-умен начин, у нас възникна въпросът, след като имаме толкова актуална и важна тема, която има огромен потенциал да направи работата в училище – и преподаването, и административните процеси, и ученето, по-ефективни, решихме да се опитаме да се информираме с едно непредставително проучване каква е ситуацията“, обясни Розалина Лъскова. В края на миналата година организацията проведе анкета сред учители и училищни администратори от цялата страна на тема "Изкуствен интелект и дигитализация в училищата“. По думите й едва в 53% от училищата има назначени координатори или ръководители по информационни и комуникационни технологии. "Това би трябвало да са ключови хора, които отговарят за навлизането на технологиите и тяхното правилно и умно използване в училище. Може би около 80% от училищата въобще нямат разписана стратегия за дигитализацията, а според нашите данни, в 83% от училищата въобще не е организирано и не е планирано да се организира обучение по изкуствен интелект. Това нас ни притеснява, защото може да означава, че капацитетът на училището като институция, а от там – и на учителите, не е достатъчен, за да подготви ученика за едно по-внимателно използване на технологии, включително и изкуствен интелект, за едно по-критично използване, за яснота какви са рисковете, но и какви са потенциалите на технологията“, обясни Лъскова. Изкуственият интелект може да е важен инструмент в ръцете на учителя и на училищния администратор, подчерта тя. "Изкуственият интелект помага и на ученика да учи по-целенасочено, спрямо нивото си, и на учителя да адресира нивото на ученика по един по-адекватен начин – от начина на преподаване до образователните ресурси, които използва. Новите технологии може да са част от решението, защото те наистина могат да направят работата на учителя по-бърза, по-лесна, по-целенасочена и по-адаптирана спрямо нивото на всеки отделен ученик. Там е част от проблема – някои ученици изостават, тъй като с тях не се работи достатъчно индивидуално и спрямо техните затруднения, а с други пък може би не се работи достатъчно спрямо техните силни страни и може би губим потенциала на тези ученици до някаква степен“, коментира Розалина Лъскова. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета