Руменова: Клиентите също имат лична инфлация, но не товарят с нея телекомите

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
08:01 / 08.02.2024
9924
Добавянето на възможност за намаляване на цените на мобилните услуги по действащи договори при дефлация само по себе си няма да възстанови нарушения баланс между правата и задълженията на операторите и клиентите. Това е позицията на основателя на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова, която добави: 

Дори след тази редакция, не се ли предвиди опция потребителят да се откаже от договора без неустойки, особено ако увеличението е в прекомерно голям размер, отново ще е налице недобросъвестно поведение на търговеца. Предвид инфлационните процеси, можем да предположим, че и подобна нова уговорка (с добавената възможност за намаляване на цените при дефлация) би оставила по-силната страна в тези отношения в по-изгодната позиция. 

"Освен това, недобросъвестно и несправедливо е потребителят да поема изцяло риска и тежестта на финансовата несигурност от инфлацията. Той също има своята лична инфлация (намаляла покупателна способност) за този период, но не товари с нея телекома си. При дефлация и спад на цените каква би била вредата за телекома и съпоставими ли са рисковете за страните в едната и в другата хипотеза? Това прилича на дискриминация“, счита Габриела Руменова.  

Отново подчертаваме, че клаузата за индексацията не е индивидуално договорена, а и така оформена не дава никаква възможност на потребителя при сключването на договора да прецени икономическите последици от този акт в бъдеще. Т.е., той единствено е уведомен, че е възможно цената да се повиши с неизвестен процент при настъпването на определено обстоятелство, над което той няма власт, така както не може да влияе върху общите условия на телекома. 

Не на последно място, за да се прецени дали уговорките са във вреда на потребителите, общите условия се разглеждат в съвкупност, а не всяка клауза в тях сама за себе си. 

В заключение, редактирането на клаузата с добавяне на хипотеза за намаляване на цената при дефлация не решава проблема с нейната неравноправност и с обстоятелството, че прехвърля върху потребителя цялата тежест при инфлация.

Виж коментарите (0)

Още по темата (91):
28.11.2024 НАП сезира КЗП заради мобилните оператори и ДДС-то
28.11.2024 При предсрочно прекратяване на договорите с телекомите, потребителите вече ще дължат само стандартната неустойка
19.09.2024 Потребители се отказват да сменят мобилния си оператор, след като разберат каква сума трябва да платят
19.09.2024 Мобилните оператори готвят индексация на цените?
11.09.2024 Нов удар по телекомите у нас
02.07.2024 Ако мобилният оператор повиши цените - гражданите и фирмите да прекратят договора си без неустойки
Още новини от Национални новини:
Депутатите излязоха в нова почивка: Обсъждат как да гласуват на б...
Почина Румяна Чолакова
С подкрепата на ГЕРБ-СДС Киселова е на балотаж със Силви Кирилов,...
Атанас Зафиров: Оптимист съм, че до края на деня ще има избран пр...
Вижте кадри от мястото на АМ "Тракия", на което камион падна от м...
Пеевски: Няма да гласуваме на балотажа


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).