Процедурата за противодействие на училищния тормоз също е много сложна и трудна за прилагане. След скандала, учителите поискаха промяна на спорните законови текстове и подобряване на механизма срещу училищния тормоз.
"Има не малко текстове за децата и учениците в риск в новия закон, но тук идва и трактовката на този текст. В случая, като дете в риск се е смятал ученикът, който бие другите", каза Юлиан Петров, председател на синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
"Общото желание беше да има една по-активна роля от страна на родителите, но не може да става за сметка на тяхната безотговорност. В случая става така, че когато училището иска информирано съгласие от родителите, най-накрая топката отново се връща в училището и отговорността е тяхна", допълни Цветан Цветански, изпълнителен директор на Центъра за образователни инициативи.