Сблъсъкът на влаковете, завършил със смърт, е заради кражба на гориво?
Сблъсъкът на влаковете край Кремиковци е включително и заради мерак да се пести гориво, което впоследствие да бъде източено.
Това научи "Телеграф“ от свои източници в жп средите, според които кражбите на дизел в БДЖ-Товарни превози са повсеместни и за тях знаят всички по веригата - от машинисти до висше ръководство. При челния удар в сряда живота си загубиха двама машинисти на БДЖ-Товарни превози.
В петък стана ясно, че това са Бисер Кирилов от Кюстендил и Атанас Атанасов от Червен бряг. Последният е само на 38 г. и оставя дете сирак.
Водещият разследването инж. Бойчо Скробански посочи, че към вчерашния ден всички съмнения в техническата изправност на системата за управление на влаковото движение са били отхвърлени. Във връзка с това разследването вече работи единствено по версията за човешка грешка на един или няколко служители на НКЖИ и двата превозвача.
Същевременно вчера транспортният министър Гроздан Караджов прие оставките на шефа на БДЖ-ТП инж. Християн Кръстев и генералния директор на НКЖИ инж. Стоян Стоянов, които бяха поискани ден по-рано от предшественичката му Красимира Стоянова.
Временно БДЖ-ТП се поема от Чавдар Трендафилов, който и преди е ръководил дружеството. Начело на НКЖИ временно застава Александър Вецков.