Шофьор на автобус само след спецкурс

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:57 / 28.06.2011
2737
Обучението на водачи на автобуси и камиони може да стане отговорност на браншовите организации в транспортния сектор. Това съобщи председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков. Друга възможност е превозвачите да се нагърбят и с издаване на разрешителните за експорт и за транзитен транспорт през наша територия. По този начин ще се избегнат и случаите от минали години, когато превозвачите са недоволствали от постигнатите споразумения с южните ни съседи. Транспортната камара би могла да се занимава с дейностите, които не подлежат на пряк държавен контрол или отговорността е смесена. Единствено издаването на лицензи за превозвачите ще се върши от Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", поясни Вълков.

Според него сега регулацията в транспортния бранш е силно централизирана и през годините превозвачи протестираха, че за получаване на един или друг вид разрешение трябва да изминават стотици километри с всяка кола поотделно.

Още след трагедията на магистрала "Тракия", довела до смъртта на осем пътници, пътували с фирмата "Интуртранс", шефът на Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт (БАСАТ) Миролюб Столарски заяви за "Монитор", че по примера на западните браншови организации е редно именно от сектора да гарантират за качествата на превозвачите и да следят за нивото на безопасност и за съдържанието на предлаганата услуга.

Красимир Георгиев, шеф на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България (АКАБ) каза, че 15-те часа кормуване за получаване на категория за професионален шофьор са опасно малко и нито един водач не научава какво означава да возиш пътници. Според Георгиев дори браншът да получи правото да обучава по европейски методики бъдещите водачи на камиони и автобуси, фирмите, които се заемат с това, трябва да са с минимум 8-10 години опит като инструктори, за да получат такъв лиценз.

Предложението на транспортната комисия ще бъде представено на заседание на работната група с широко участие на представители на бранша, която бе сформирана от министъра на транспорта непосредствено след катастрофата. В групата ще се обсъждат промени в законодателството, които да доведат до трайно повишаване в сигурността на пътниците.

37 автобуса потенциални убийци са спрели от движение на пътя инспекторите от ИА "Автомобилна администрация" съобщиха от транспортното министерство. От началото на засилените проверки на 20 юни досега са проверени 3167 автобуса, съставени са 374 акта. Най-честите нарушения са спукани спирачни дискове; износени гуми; просрочено време за управление от водачите; непреминат годишен технически преглед. Благоевград продължава да води с 45 акта, след него е Варна с 26 повредени коли, а в групата на тези с над 20 дефектни автобуса са още Велико Търново, Перник, Пловдив, София и Стара Загора.

Източник: в. "Монитор"


Виж коментарите (0)

Още по темата (119):
04.03.2016 Интерпол издирва Ениз Ченгел с червена бюлетина
11.02.2016 Интерпол на помощ за издирването на Ениз Ченгел
10.11.2015 Изчезна собственикът на рейса, който погуби деветима край Пловдив
21.10.2015 ВКС потвърди присъдите за катастрофата на АМ "Тракия", при която загинаха 9 души
05.01.2015 Общо 25 г. затвор за катастрофата на АМ "Тракия" от 2011 г.
31.07.2014 Ченгел, Точев и Димитров съжалиха за случилото се на АМ "Тракия" през 2011
г.
Още новини от Национални новини:
Кирил Петков за Лорер и Божанков: Те бяха предупредени! Съдбата н...
Пътят през "Петрохан" е ужасен и непочистен, започва да натрупва ...
Бащата на починалото в линейка бебе: Това не е бърза помощ! Това ...
Ад на "Петрохан"
Циклонът достигна България, издадени са сериозни предупреждения
Унищожават овцете, заразени с шарка, в Сливенско


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).