От общо 900 компании за шофьорски курсове в страната 150 са средни училища. Техните автомобили и горива се плащат от държавата, но училищата провеждат курсове и за външни курсисти, които са многократно по-евтини от тези на частните школи. Това води до свиване на обучението сред лицензираните автошколи, за да са евтини като държавно-частната конкуренция.
Ако бъдат приети предложенията на образователното министерство за основно образование в 7-и клас, първа степен на средно в 10-и и втора степен в 12-и клас, то минимумът трябва да е поне 10-и клас, настояха от АКАБ.
Според Георгиев и сега завършилите основно образование често с голяма трудност попълват заявлението си за курсисти, а четенето на правилника за движение представлява сериозен проблем. Колкото по-слабо е образован кандидат-курсистът, толкова повече той е убеден, че шофирането е комбинация между натискане на педали и движение на скоростния лост. В същото време умението да се предвиждат ситуациите на пътя са в основата на 90% от предотвратените инциденти по време на движение, изтъкнаха от АКАБ.
Най-голямата част от пътнотранспортните произшествия са поради неосигуряване на предимство, изтъкнаха от АКАБ, което е най-често от незнание. На второ място са неправоспособни водачи, като най-голямата част от тях са с минимално или никакво образование.
Сред проблемите по пътищата е ниската квалификация на водачите от обществения транспорт. Случва се бъдещ тираджия да умее да работи с дигитална карта, но на знак "еднопосочно движение" да казва, че означава "само направо след знака". Затова от АКАБ настояват за още един тест за правилата за движение по пътищата за бъдещите професионални водачи.
Източник: в. "Монитор"