Вчера беше извършен детайлен анализ на филмирания подводен оглед на кораба, при който се констатира, че корпусът няма конструктивни нарушения. Валът е здрав от двигателя до винта. Винтът се е въртял до съприкосновение с дъното, за което свидетелства и загребната следа в пясъка. По време на анализа е установено скъсано дясно въже за управление на перото, което е основен елемент за управление на кораба. Перото е отклонено на около 20 градуса наляво. Този факт изглежда нелогичен и е във фокуса на разследващите. Подобно изкривяване би отвело „Илинден" към плитчините до брега. За да се избегнат спекулации и потвърдят разкритията от вчера, по предложение на македонските експерти, ще бъде извършен повторен подводен оглед, днес, от 12 часа.
Разследващата група на МТИТС, с ръководител Атанас Костов, която включва специалисти по разследване на транспортни инциденти, получава пълна подкрепа и съдействие от македонското правителство, местната власт, председателя на Градския съд, зам.-главния съдия и от ръководителя на специалното звено на полицията, които участват в разследването.
Още по темата (54): | |