БДЖ се води до фалит по начина, по който се доведе БГА "Балкан", е мнението на синдикатите. От регионалните структури на КТ Подкрепа и КНСБ казаха, че определени хора искат да бъдат ликвидаторите на държавните железници. "Не е ненормално да се правят реформи, които касаят трудови и осигурителни отношения, без да са договорени със социалните партньори" - допълниха от двата синдиката.
Според двата синдиката в Пловдив не стачката в БДЖ, а липсата на диалог е големият проблем. Да, реформи трябва да има, това признават и от самите железници, но трябва да има цел. От БДЖ се иска, след като има съкращения, да кажат къде ще отидат спестените пари, защото сега никой не казва нищо по въпроса. Ако с тези средства се предвиждаха инвестиции в оборудване, инфраструктура и служители тогава ситуацията ще бъде друга. Според синдикатите влаковете пътуват празни, а не всичко е загуба от стачката.
Синдикатите вече са сезирали Конституционния съд за намеренията - реформите, които се налагат едностранчиво, да бъдат внесени директно за обсъждане в парламента.
Отсъображения за сигурност от Подкрепа и КНСБ не съобщиха какъв ще бъде броят на участниците в предстоящия в сряда в София национален протест. Според синдикатите не всички желаещи обаче ще заминат за София, защото организацията се поема от тях, а парите не стигат.