Работниците и служителите на БДЖ започват ежедневни безсрочни ефективни стачни действия на 24 ноември от 8 до 16 часа. Това обявиха на пресконференция днес от синдикалните организации в железопътния сектор. Стачката е заради предвижданите масови съкращения в БДЖ - на 2 000 служители и 150 влака, лошото управление и липсата на перспектива в компанията.
Ръководствата на железницата възнамеряват да изхвърлят на улицата хиляди от нас да ни обрекат на глад и непосилно оцеляване, да ни маргинализират и поставят семействата ни в условия на унизително оцеляване, заявяват синдикатите в обръщение към българската общественост, разпространено днес. В него те се извиняват за предстоящите неудобства от стачката, но посочват, че това е единственият начин да се защитят.
"На 24 ноември излизаме на битка за спасяването на това, което ще може да бъде спасено", заявиха синдикалистите. Официалният доклад на Европейската комисия за реформата в железницата съдържа крайно негативни оценки и ръководството търси изкупителна жертва в лицето на синдикатите.
Синдикатите са подали сигнал в прокуратурата, в който настояват за проверка на финансовото състояние на БДЖ
Те изразяват съмнение, че железниците не са в технически фалит. Синдикалните лидери обявиха, че ще бъдат премахнати над 5 000 души. За техните обезщетения БДЖ ще трябва да отдели над 9 млн. лева.
С нас те искат да оправдаят собствената си некадърност и безсилие
да се справят с проблемите в железницата. Така синдикалните лидери в железопътния сектор мотивираха решението си за ефективна стачка. От управлението не желаят и диалог, а искат конфликт, чрез който да оправдаят собствената си бездарност, заяви председателят на синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев. Вместо да направят разчет заедно с нас - за необходимостта от съкращенията на персонала и на подвижния състав, "те стрелят като луд с картечница", описа ситуацията той. По думите му, синдикатите са настоявали многократно за разговори с министъра на транспорта Ивайло Московски и с ръководството на БДЖ, но воля за диалог досега не е показана. Бунев каза още, че участие в стачката са заявили над 50% от служителите. В нея ще се включат и служители на НК "Железопътна инфраструктура".
Настояваме за колективен трудов договор, който да гарантира правата на работниците.
В него ние сме направили много отстъпки, но той е документът, с който можем да решим проблема на стачката, казаха синдикалистите в отговор на въпрос при какви обстоятелства биха се отказали от ефективните протести.
то тая креатура синдикатитите скачат само когато им опре ножа до собствените интереси и във всички останали случаи се правят на неразбиращи или съгласни ,горките жепейци
Бусере а ти да си виждал в друга страна от ЕЦ държавата по този безотговорен начин да се държи със железниците си? Само в БГ умишлено се съсипва за да се отвари пазарен дял за частните фирми ? А на кои са тези частни фирми ? Да не да са на мен или на теб а ?:) Пак са на онези от Симеоново до Банкя...:) А сега седни и помисли защо се стреми държавата да докара БДЙ към фалит ? Ами колко имота има само БДЙ в София които после при фалит кой ша ги купи ? Общината и после от иб щината как мислиш ще се препродадат тези имоти ? Честно разбира се,,,,:)
Тъпи синдикалисти.Сега освен субсидиите прибират годишно по 800 000 лв. от членски внос,а при съкращения чучура ще намалее.От 20 години не съм пътувала с влак,а сега изгоря в спалния вагон и внучката на съседите...При средна скорост от 44 км в час къде да пътувам.
Точно на този влак средната скорост е около 70 км/ч, и то защото спира по села и паланки! БДЖ е най-сигурният транспорт! В колата или автобуса можеш ли да станеш и да се разходиш? Или да играеш белот с непознати?!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.