ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Скандално! БТВ пак с рекордни рейтинги, а не се излъчва в половин България
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:02 / 04.01.2013Коментари (21)8451
©
Съмненията, че bTV продължава да манипулира рейтингите си и така да изнудва рекламодателите със своите тарифи като "медиен лидер" се потвърдиха.

След като Булсатком отряза сигнала на групата, гледаемостта на bTV изобщо не е пострадала, сочат последните данни за първите дни на януари. Дори напротив. Оказва се, че bTV отново измества конкуренцията в целия праймтайм. Докато от медията и Булсатком преговаряха за нов договор за 2013г., bTV заливаше медиите с ПР-материали, в които обвиняваше сателитния оператор, че укрива абонати. Според телевизията пазарният дял на Булсатком е 35%, а придворни експерти бързо изчислиха, че операторът има 1 млн. абонати. Ако това е така означава, че всеки трети българин не може да гледа БТВ. Оказва се обаче, че рейтингите показват точно обратното.

Според данните от втори януари, когато сигналът на bTV е прекъснат, телевизията се радва на първо място още от шест сутринта. Телевизията има 29,44 % пазарен дял, което е два пъти повече от Нова телевизия, която има едва 12,03%. Сутрешният блок на bTV още със самото си начало е пазарен лидер, като малко преди 8 часа пазарният дял достига близо 40%. За сравнение в този час ТВ7 разполата едва с 8,62 %, а Нова телевизия със 7,53% дял. Поне според рейтингите. bTV сдава първото място едва за десет минути между 10.25ч и 10.35ч. за сметка на "На кафе" по Нова телевизия. След това обаче скучната говорилня, която предлага продуцираното от новия любимец на Лили Иванова Георги Тошев "Преди обед" отново изпреварва конкурентите си.

Най-голямата измама обаче започва в праймтайм пояса, където цените на рекламата са най-високи. BTV поема първото място още в 19.10 ч и не го изпуска чак до 2 през нощта. Пиковите стойности в рейтингите надхвърлят 44 % пазарен дял около 23.25, когато обичайно са рекламите преди финала на "Шоуто на Слави". За сравнение пийпълметрията отчита, че конкурентите от Нова телевизия разполагат едва с 6,23% пазарен дял, а ТВ7 едва 2,83%.

След като Булсатком изключиха сигнала на каналите от групата на bTV, телевизията може да се приема с обикновена антена и по интернет. Така излиза, че бабите са извадили от долапите големите черпаци и калайдисаните тави, пригодили са ги за антени и доволно пляскат на душевните терзания на главните герои в захаросаните турски сериали. Подобен случай имаше още през 2005 г., когато заради профилактика на БТК бяха изключени предавателите, но това не попречи bTV да отчете чудовищен 70% пазарен дял и по този начин се оказа, че зрителите гледат като хипнотизирани черен екран.

BTV предлага рекламни тарифи основани на рейтинг точки, които са обвързани с часовите пояси и рейтинга, който притежават съответните програми. Ако обаче програмите не достигат до достатъчен брой зрители рекламодателите имат право да претендират компенсации. С поредната рейтинг-далавера от bTV обаче удрят с един куршум два заека. Хем изпълняват задълженията си по рекламните си договори, по които прибират милиони левове, хем са с развързани ръце да рекетират кабелните оператори да им плащат за всички програми на групата. Така всеки зрител ще бъде принуден да търпи провалените проекти bTV Cinema и bTV Action, защото от bTV не отстъпват от позицията си да искат продажба в пакет при това на тройно по-висока цена. Явно изнудването от екрана не е достатъчен повод за назначаването на проверки как се изчислява рейтинга и какво се случва на рекламния пазар. Поне докато еврокомисарят по телекомуникациите и медиите Нели Крус не се обади от Брюксел. А може би е време да се намеси и еврокомисарят по конкуренцията Хоакин Алмуния, за да стане ясно дали bTV не нарушава правилата за конкуренция, като дава бонуси на фирми, които не рекламират в други медии своите продукти. Защото очевидно в София нещата се променят само от от Брюксел се обадят. Историята го доказва.

Източник: Novini.bg



Още по темата: общо новини по темата: 26
25.01.2013 »
24.01.2013 »
23.01.2013 »
21.01.2013 »
17.01.2013 »
15.01.2013 »
предишна страница [ 1/5 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Елиза Йочева
премахни филтъра

Aнонимен
на 04.01.2013 г.
+5
 
 
Масово в нета пишат хейтърите, тинейджъри и млади хора,които явно не гледат Босфора ТВ (включително и аз съм от тях).Но забравят,че в домакинството им има поне по един стар човек майка,татко,баба,дядо,които си гледат Бтв и да не искат се местят към друг оператор.Аз го направих вече.Старите хора си искат Листопада ли беше ,кво беше и от дългогодишен абонат на булсат вече съм на виваком при същите условия само защото не се разбраха.И за двете страни е тъпо да дърпат чергата към себе си и да не стигнат до разбирателство.Едните губят абонати,другите губят зрители и никой не печели от това.Типично по български- единия видял,че другия печели и му завидял на печалбата.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Декември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: