В декларация от BAMOR настояват Христо Петров и ръководството на ПП "да назоват публично агенцията, която "на миналите избори е искала 100 хил. лв., за да дадат процент отгоре"
14 социологически агенции, обединени в "Българската асоциация на професионалистите в маркетинговите изследвания и проучванията на общественото мнение" (BAMOR) скочиха срещу изказване на Ицо Хазарта по Нова тв.
Изследователите на общественото мнение изразиха възмущението си от твърдение на рапъра, който е кандидат-депутат, че "социологическа агенция е искала през 2021 г. 100 хиляди лева за публикуване на данни в полза на "Продължаваме промяната“. Изказването си Христо Петров е направил в предаването "На фокус с Лора Крумова“ по Нова телевизия на 18 септември 2022 г. , пише "
24 часа".
В декларация социолозите настояват Христо Петров и ръководството на "Продължаваме промяната" в лицето на съпредседателите Кирил Петков и Асен Василев "да назоват публично агенцията, която (цитираме) "на миналите избори ни е искала 100 хил. лв., за да дадат процент отгоре“ (край на цитата)".
По думите им подобни безадресни коментари не само вредят на работата на онези агенции и анкетьори, които добросъвестно и според професионалните стандарти извършват социологически проучвания, но и чрез създаването на недоверие към всички поддържат корупционна среда, срещу която ПП декларира, че се бори.
"Със съжаление отбелязваме, че подобни атаки се случват в дните на национална предизборна кампания, когато резултатите от социологически проучвания имат още по-висока информационна стойност за обществото ни", пишат още социолозите.
"Апелираме към всички анализатори – социолози, политолози, журналисти, граждански организации и др., да се присъединят към нашата позиция за неразпространение на безадресни обвинения и да изискаме изясняването на този случай, вместо да се захранват поредните скандали", призовават изследователите на общественото мнение.