Електронната идентификация е ключов инструмент за отварянето на вратата към дигиталните услуги, електронното управление и електронния бизнес във всички сектори. Националната ни схема трябва да бъде свързана с "възлите“ на останалите държави членки, за да се постигне свързаност и достъп до услугите и институциите на други държави. За българския бизнес и физически лица се случи доста сериозна надстройка на съществуващия портал на държавата, който се надяваме, че ще може – наистина всички услуги, който държавата предоставя – да бъдат достъпни от едно място, това коментира Георги Димитров, председател на съвета на директорите на "Евротръст Технолъджис", в предаването "Бизнес старт" по
Bloomberg TV BULGARIA.
Електронната идентификация е ключов инструмент за отварянето на вратата към дигиталните услуги, електронното управление и електронния бизнес във всички сектори, каза Димитров. През изминаващата година, България официално нотифицира първата българска схема за електронна идентификация, което е най-голямото постижение до сега, като системата минава одит, проведен от институции на ЕС, който одобряват тази схема.
За възможността на българските граждани да имат достъп до услугите, предлагани от ЕС, трябва национална схема да бъде трансгранично интегрирана, каза гостът. Той допълни, че националната ни схема трябва да бъде свързана с "възлите“ на останалите държави членки, за да се постигне свързаност и достъп до услугите и институциите на други държави.
"За българският бизнес и физически лица; се случи доста сериозна реформа, надстройка на съществуващия портал на държавата, който се надяваме, че ще може – наистина всички услуги, който държавата предоставя – да бъдат достъпни от едно място.; Новата европейска правна рамка EIDAS 2.0, която ще влезне в сила, идната година. Където всеки гражданин ще разполага в ръката си с европейски дигитален портфейл, който да може да има достъп до всички услуги – частни и държавни. От гледна точка на частните услуги – България е много добър пример за ръст след използване на електронна идентификация, защото в момента само през Evrotrust услугите са използвани от над 1,3 милиона граждани.“
"Доста се насища пазарът, откъм услуги достъпни изцяло онлайн. Ключовият елемент при тези услуги е електронната идентификация, тъй като без идентификация на крайния потребител – физическо или юридическо лице- това няма как да е възможно.“
За да се постигнат целите на електронната идентификация у нас – като всеки има достъп до тях – трябва да се появят посредници, които могат да предлагат тази услуга. Гостът обясни, че има начин квалифицирани лица да помагат на възрастни хора с получаването на услуги, което не би изключило тази демографска група от по-удобния достъп. Той допълни, че много други държави имат механизми за подобряване на достъпа.
Пряко с издаването на новите лични карти, е планирано да се пусне държавната схема за електронна идентификация, като новата електронна лична карта е записана върху чипа на документа за самоличност.
"Тази технология съществува отдавна. Много се забави в България този процес. Държавите вече минават към M-government (мобилно електронно управление)."