Байко Байков подчерта, че за първото полугодие туристите в България са били с 280 хил. души по-малко, като отливът на чужденци е от почти всички пазари. "В числа спрямо 2013 г. при Германия има спад от 13%, при Гърция - 35%, а за Великобритания е 20%", обобщи Байков.
По думите му липсва какъвто и да било маркетинг и реклама към крайни клиенти, както и стимулиращи мерки в пазари като Германия, Великобритания, Швеция, Италия, Испания, Франция, Сърбия, Гърция и Македония.
"Това е абсолютно необяснимо и е основната причина, вместо да компенсираме спада при източните пазари чрез тези, да реализираме спад и на тези", каза Байков. България като туристическа дестинация не съществува в Google, като маркетингова кампания не съществува в Youtube, има символично присъствие в социалните медии, добави той.
Според Боян Павлов основна причина за спада на приходите е 20% по-ниската цена на услугите, на каквато повечето хотелиери заложиха в началото на сезона.
"Това, че всички намалиха цените, естествено води до ниски приходи, независимо от заетостта на базата", каза анализаторът. Сред причините за кризата в туристическия бранш Павлов посочи и отлива на руски туристи. Според данните на института до края на годината руснаците ще бъдат с около 150 хил. души по-малко в сравнение с миналата година.
По отношение на българските туристи очакванията на Павлов са през август 80 хил. българи да отидат на почивка в Гърция, а 110 хил. гърци да влязат в България. Турция остава най-популярната дестинация за българите със 120 хил. души, пътуващи за курортите на Средиземно море.