ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Слабо търсене на печки и климатици заради скъпия ток
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:49 / 24.10.2014Коментари (7)3498
© Plovdiv24.bg
По-слабо търсене на климатици и печки отчитат тази есен продавачите в по-големите магазини за битова техника. Според тях причината е по-високата цена на електроенергията от 1 октомври, когато токът поскъпна с близо 10 на сто. 

По-съществено влияние обаче според тях имали прогнозите, че токът ще поскъпва занапред, като за следващите 5 г. увеличението на тарифите може да е с 50%. Другата причина е циганското лято, което вече е към своя край. Затова търговците се надяват с падането на температурите продажбите да се раздвижат.

В големите търговски вериги цените на инверторните климатици варират от 500 до 2000 лв. в зависимост от марката, големината, мощността и т.н. Вентилаторните печки, които се предпочитат повече от малките домакинства, започват от 60 лв. и стигат до 400 лв, а конвекторните варират от 200 лв. до 1200.

Най-обикновените духалки могат да се намерят на цени от 12 лв. до 20 лв.

Българинът обаче продължава да залага на евтиното, категорични са продавачите. Свикнали сме да слагаме цените преди качеството и залагаме на познати марки, коментираха още от бранша. Повечето хора не си дават сметка, че евтиното понякога излиза по-скъпо и е по-добре да се инвестира в по-скъпи уреди, които са и енергоспестяващи и инвестицията в тях ще се върне многократно, добавиха още те.

Малките домакинства избират по-евтиния уред за отопление, който понякога изиграва лоша шега и сметките за ток са двойни, подчертават търговци. Когато избираме такъв уред за отопление е важно да обърнем внимание на характеристиките на уреда, да не гледаме само цената, препоръчват от бранша. Хубаво е преди да направим покупка да направим сравнение с други отоплителни уреди и да изберем най-подходящия в зависимост от големината на помещението, което ще отопляваме и от нуждите ни. Важен момент от покупката е да си направим сметка за възвращаемост на инвестицията в такъв уред, добавиха търговците.

Въпреки че предлагането е огромно, хората вече предпочитат да пазаруват от големите вериги за сметка на малките магазини за електроуреди. Освен заради по-голямото разнообразие на предлаганите марки, потребителите вече разбраха, че имат по-голям шанс да си потърсят правата в големите вериги, отколкото в кварталния магазин.



Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Показва коментари на Ира
премахни филтъра

0
 
 
Ако така скоростно се УВЕЛИЧАВАХА ЗАПЛАТИ и ПЕНСИИ в България--нямаше да има има проблеми за хората при заплащане на СКЪПАТА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ! Върнахме се на печки"чудо" в панелките, иначе студ, скъп ток и болести!
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: