Участниците избираха да подадават оферти за три позиции за рехабилитация на участъци от линията Пловдив - Бургас - на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец (21 км), на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница (120 км) и рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски (28 км) и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях (122 км).
Следните осем компании подадоха оферти:
- "Терна" АД, клон България и за трите позиции;
- CLF S.P.A. ITALIA - за позиция 2 и 3;
- чешката „ОХЛ ЖС" АД - и за трите позиции;
- Консорциум ЛВ - ТСБ - ГБС София - и за трите позиции;
- SWIETELSKI Австрия - и за трите позиции;
- TSO Chemin du corps Франция - за позиция 1;
- Консорциум „Салчеф" - Енергоремонт Италия - и за трите позиции
- Съдружие „С.М.С. - Трейс - СК 13" София - и за трите позиции.
От днес започна разглеждането на документацията, а на следващия етап ще се отварят и ценовите предложения. Общо 26 граждански сдружения следят за прозрачността на конкурса. Най-късно до месец комисия от Национална компания „Железопътна инфраструктура" ще избере фирмата, която ще изгради участъка. Официално крайният срок е 7 юни, но уверенията са това да стане по-бързо. Водещ критерий ще бъде най-ниската ценова оферта.
Железопътният проект в страната трябва да бъде реализиран през следващите три години, като основният ефект ще бъде, че влаковете ще могат да се движат с 160 км/ч, а разстоянието от Пловдив до Бургас ще отнема на влаковете около 4 часа.
Така на практика автомагистрала "Тракия" и своеобразната ЖП "магистрала Тракия" ще се състезават в по-бързото изпълнение на зададените срокове. Според предварителните разчети и при спазване на сроковете след 3 години транспортът между столицата и Бургас ще е по-бърз и по-добър и с кола, и с влак.