© Plovdiv24.bg | | Общо осем компании подадоха оферти за участие в търга за рехабилитация на жп-линията и прилежащата инфраструктура по отсечката Пловдив - Бургас. Това стана ясно на днешния официален старт на Комисията за разглеждане, оценка и класиране на предложенията в сградата на Националната компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Министърът на транспорта Александър Цветков, заедно с генералния директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев дадоха старт на работата на комисията.
Вчера изтече срокът за подаване на офертите за рехабилирацията на участъците със средства по Оперативна програма „Транспорт" на стойност 187,365 млн. евро. Общо 94 фирми закупиха документи, но само 8 от тях са подали за участие, като те са предимно чуждестранни.
Участниците избираха да подадават оферти за три позиции за рехабилитация на участъци от линията Пловдив - Бургас - на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец (21 км), на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница (120 км) и рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски (28 км) и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях (122 км).
Следните осем компании подадоха оферти:
- "Терна" АД, клон България и за трите позиции; - CLF S.P.A. ITALIA - за позиция 2 и 3; - чешката „ОХЛ ЖС" АД - и за трите позиции; - Консорциум ЛВ - ТСБ - ГБС София - и за трите позиции; - SWIETELSKI Австрия - и за трите позиции; - TSO Chemin du corps Франция - за позиция 1; - Консорциум „Салчеф" - Енергоремонт Италия - и за трите позиции - Съдружие „С.М.С. - Трейс - СК 13" София - и за трите позиции.
От днес започна разглеждането на документацията, а на следващия етап ще се отварят и ценовите предложения. Общо 26 граждански сдружения следят за прозрачността на конкурса. Най-късно до месец комисия от Национална компания „Железопътна инфраструктура" ще избере фирмата, която ще изгради участъка. Официално крайният срок е 7 юни, но уверенията са това да стане по-бързо. Водещ критерий ще бъде най-ниската ценова оферта.
Железопътният проект в страната трябва да бъде реализиран през следващите три години, като основният ефект ще бъде, че влаковете ще могат да се движат с 160 км/ч, а разстоянието от Пловдив до Бургас ще отнема на влаковете около 4 часа.
Така на практика автомагистрала "Тракия" и своеобразната ЖП "магистрала Тракия" ще се състезават в по-бързото изпълнение на зададените срокове. Според предварителните разчети и при спазване на сроковете след 3 години транспортът между столицата и Бургас ще е по-бърз и по-добър и с кола, и с влак. |