След 36 години АМ "Марица" най-после е готова!
Утре се открива Лот 1 Оризово - Димитровград от АМ "Марица". С построяването на 31,4-километровата отсечка завършва цялостното изграждане на автомагистралата - от връзката й с АМ "Тракия" до гранично контролно-пропускателния пункт "Капитан Андреево".
Проектът се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007-2013 г. АМ "Марица" е третата изцяло завършена магистрала след "Тракия" и "Люлин".
На официалната церемония ще присъстват председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Лазар Лазаров, членовете на УС - инж. Илиана Захариева и инж. Дончо Атанасов, представители на строителя, на надзора и др.
АМ "Марица" свързва АМ "Тракия" при пътен възел "Оризово" с българо-турската граница.
Автомагистралата е основен маршрут в направлението Пловдив - ГКПП "Капитан Андреево". Общата й дължина е около 117 км.
Проектът "Изграждане на АМ "Марица" лот 1 и лот 2" се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП "Транспорт" 2007-2013 г.
Със средства от оперативната програма са построени общо 65,62 км. На 28 май т. г. бе пуснато движението по лот 2 от Димитровград до Харманли, с дължина 34,22 км.
Строежът на магистралата започва през 1979 година, като до края на 1991 година са пуснати в експлоатация пътни участъци с обща дължина 19,14 км.
От средата на 1992 до 2010 година строителството на магистралата е изпълнявано по коригирани и променяни няколкократно графици.
От 1992 година по проекта са сключвани три договора - по един за всеки от трите участъка и 54 анекса. Общата стойност на изградените участъци за целия период е 132 милиона лева, сочат данните на АПИ.