След срутването на подпорна стена: Продължава разчистването на АМ "Струма"

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
08:13 / 29.04.2024
3958
Подпорна стена на АМ "Струма“ се срути върху пътното платно вчера, а разчистването на земната маса продължава и днес. Все още е затворено за движение платното в посока София от кръговото на Драгичево.

"Около 3500 кубика земна маса е отстранена от зоната на срутването. След интензивните валежи от последните дни се забелязва преовлажняване на глинести пластове, довело до срязването на стената. От стената са паднали 24 метра. Оценката е, че около 5000 кубика земна маса ще бъдат извозени“, посочи пред bTV инж. Даниел Иваничков, директор "Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ, предад bTV.

"Трябва да сме приключили до утре с разчистването. След това ще бъде направена оценка за последващото възстановяване. Магистралата ще бъде затворена до утре със сигурност. След това ще бъде отворена за леките автомобили“, добави той.

"Стените в участъка са на 14-годишна възраст. Правени са при изграждането на АМ "Люлин“. Не са много стари, не са много нови – природата си е природа. Останалите стени не са мръднали. Ще бъдат предприети действия за почистване на отводнителите им, което е регулярен процес“, каза още инж. Даниел Иваничков.

"Непосредствената причина за падането на стената са дъждовете, които са преовлажнили земните маси зад подпорната стена, създали са един значителен земен масив, който е довел до срязването на стената. Няма щети по пътя, което означава, че е нарушена устойчивостта на откоса“, обясни проф. Стефчо Стоев от Минногеоложкия университет.

"Това е стар свлачище участък. За него се знае. Той е слабо място на магистралата. По-надолу са извършвани мероприятия по укрепване на откоса. Ние сме в периферията на тази зона. Целият този район е свлачищен. Почвите са податливи на свличане“, коментира той.

"АМ "Люлин“, сега "Струма“, е изградена при едни много сложни геоложки условия. Само в рамките на едни 7 километра имаме три големи свличания. Преди първия тунел има, между първия и втория тунел има много голямо свличане, което беше овладяно много трудно. Този участък е слабо място. Извършвани са укрепителни мероприятия. Цялата тази част на Пернишката котловина се характеризира със сложни условия. Пътят между Драгичево и Владая е с няколко свлачища. По железопътната линия влаковете се движат с намалена скорост заради свлачищни процеси. Районът е предразположен. Очевидно е трябвало да бъдат извършени по-сериозни укрепителните мероприятия“, допълни още ръководителят на катедра "Хидрология и инженерна геология“ проф. Стефчо Стоев.

Виж коментарите (0)

Още по темата (51):
27.01.2025 Важно уточнение за някои шофьори, ще важи 24 часа
20.02.2024 Първите в страната откриха най-дългия тунел "Железница"
20.02.2024 Борисов: Успяхме, въпреки другите, които ни саботираха
26.04.2023 Жителите на Кресна: Исканията ни са прости - да не се пипа Кресненското
дефиле
24.04.2023 Жители на протест срещу избрания вариант на магистрала "Струма" пред община Кресна 
18.10.2022 Борислав Сандов: Проектът за АМ "Струма" ще се забави с около 3 години поне
Още новини от Национални новини:
Ивелин Михайлов влиза в парламента, ето новите депутати
Официално: "Величие" получава 10 мандата в парламента, само ДПС н...
Продължава издирването на Христина от Бургас
Валентин Мундров: "Информационно обслужване" изчислява резултата,...
Съвет от ЕПЦ: Внимавайте какви лични данни давате на търговците
Финансов експерт: Спестяванията в банките се обезценяват, предлаг...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).