ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
След забраната: Едно онлайн казино затвори, но друго отвори | ||||||
| ||||||
На първо четене забраната бе последвана от излизане от пазара на един от международните оператори. Betway пуснаха съобщение до потребителите си, че са взели трудното решение да спрат дейността си в България от 27-ми май. Какви са причините обаче не се изтъква. В същото време стартира нов оператор в лицето на BETHUB.bg. Операторът взе лиценз преди няколко месеца и стартира в разгара на забраните. Дали ще успее да се наложи на пазара в условията на силна конкуренция и нови рестрикции, тепърва предстои да разберем. Кои са най-потърпевши? Очевидно най-много от забраната ще страдат по-непопулярните оператори, както и новите такива. Забраните обаче касаят не само рекламата, но и утежняват условията за така наречените наземни оператори (физическите казина). Там прогнозите са за затваряне на между 20% и 80% от обектите на различните оператори. Свободата на медиите също пострада значително. През последните години хазартният бизнес бе един от основните рекламодатели в медиите, основно в големите телевизии. Много обаче и от онлайн медиите страдат от забраната, защото им "изчезнаха" планирани търговски приходи, което на много места доведе до съкращения на журналисти, което винаги е лоша новина. Какво точно е забранено да се рекламира? Рекламата на пръв поглед засяга всички медии, както и всички сайтове. Позволено е да се рекламира само на билбордове, както и да се спонсорират клубове и културни мероприятия. Забранена е както пряката, така и непряката реклама. Какво обаче означава непряка реклама? Къде е границата между ограничението и цензурата? При избори агитацията в деня на размисъл и в деня за гласуване е абсолютно забранена. Медиите обаче отразяват как гласуват кандидатите за власт. В противен случай би било налагане на цензура. Същият е казусът и с информацията по отношение на хазарта. Чисто информативното съдържание агитация ли е? Тази статия агитация ли е, или предоставяне на информация? Кой ще контролира и ще преценява кое е нарушение и кое не е? На пръв поглед "честта" се пада на СЕМ. Те обаче по традиция извършват мониторинг над традиционните медии като ТВ, радио и някои онлайн медии. Остава на НАП да установява и санкционира онлайн, но неяснотите в закона ще затруднят максимално служителите на приходната агенция. Законни ли са промените? На пръв поглед всяко нещо, гласувано като законодателство от НС, е закон, затова е законно, но още на обсъждането в комисията стана ясно, че сегашният закон противоречи на европейските разпоредби за онлайн рекламата през рекламни мрежи. Очаква се първите пробойни да са именно в тази насока, въпреки че на този етап няма конкретни действия. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятелиПокажи и всички отговори
на 03.06.2024 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ново нападение в столичен мол
19:56 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета