"Старото е енергоемко и е за подмяна", обясни шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров и добави, че проверката на изправността му е била подготвяна преди трагичната катастрофа на Витиня. Той смята, че най-подходящо е халогенни лампи, инсталирани при строежа, да бъдат заменени с LED системи.
Според инж. Валентин Трашлиев от Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство (БАГТС) подмяната на осветлението трябва да стане спешно и то да бъде адаптивно, за да не се получава рязка смяна на зрителното възприятие на водачите.
"Важно е да се поддържа и настилката суха и да се намери начин за качествено отводняване на съоръженията", смята още експертът. По думите му другият голям проблем с течовете няма да се реши толкова лесно. "Хидроизолацията не се сменя бързо, особено при невъзможност да се намали светлото сечение на тунела. Това налага да се кърти облицовката им. Напоследък се лансира нова швейцарска технология, позволяваща впръскване на материал, който се поема от бетона, импрегнира го и така се спират течовете в тунелите. У нас обаче тя още не е изпробвана", поясни експертът.