ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Собственик на 20-годишен автомобил няма да може да го продаде у нас
Автор: Екип Plovdiv24.bg 13:09 / 11.05.2024Коментари (7)21870
© Plovdiv24.bg
Вносът на твърде стари автомобили ще бъде забранен, предвижда проектът на Интегриран план за енергетика и климат, който е подготвен от последния редовен кабинет и е изпратен за одобрение в Европейската комисия.

В страната ще може да бъдат внасяни само автомобили с еко стандарт “Евро 4" или по-висок. Този стандарт беше въведен и за бензиновите, и за дизеловите автомобили от 1 януари 2005 г. Това означава, че ще бъде забранен вносът на 20-годишни или по-стари автомобили. Целта е модернизиране на автомобилния парк в страната.

В изпратения в Брюксел документ е записано, че изискванията за нормите на вредни емисии от автомобилите ще важат не само за първоначална регистрация, а и за последваща продажба и регистрация. Това означава, че собственик на 20-годишен автомобил няма да може да го продаде на друг човек в страната.

Вариантите за човек, който смени 20-годишната си кола с по-нова, са или старият автомобил да бъде продаден на дилър, който да го изнесе за страна извън ЕС, или да бъде даден за скрап. Като е предвидено да дават субсидии при предаване на скрап от стари дизелови автомобили.

Промяната обаче може да има негативен ефект по отношение на вредните емисии. Ако собственик на бензинов автомобил на 20 години не може да го продаде, няма да има стимул да го смени с кола на 15 години. А хората, които имат пари за чисто нов автомобил, рядко имат и кола на над 20 години.

В изпратения в Европейската комисия документ не става ясно какво ще стане с класическите автомобили, купувани от колекционери и ентусиасти, които често са дори на над 30 години. В страната има добре поддържани стари автомобили, които привличат с красотата си погледите на минувачите, но при въвеждане на забраната те нито ще може да бъдат продавани, нито купувани.

Възможна допълнителна мярка е отнемане на регистрацията на превозни средства, които изпускат повече вредни газове отколкото предвижда тяхната екологична категория, например автомобили с дезактивиран катализатор или филтър за твърди частици. Друга предвидена мярка за намаляване на вредните газове е въвеждане на зони с ниски емисии. Общинските съвети ще решават кога и на кои превозни средства да бъде ограничен достъпът в определени части на общината.

Предвидено е да бъде насърчено използването на хибридни и електрически превозни средства. В документа е записано, че ще бъде въведено прогресивно данъчно облагане, насърчаващо използването на енергийно ефективни превозни средства с ниски емисии.

В разработения от Министерството на иновациите проект на закон за електрическата мобилнот е предвидено увеличение на данъка за най-старите дизелови коли с до 78%. Това обаче ще има обратен ефект по отношение на автопарка в страната. Човек си купува стара кола, защото няма достатъчно пари за нова. При увеличение на данъците хората ще купуват още по-стари коли, за да могат с предвидения си бюджет да платят и автомобила, и новите данъци, пише "Труд".







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 12.05.2024 г.
0
 
 
Номерът е да се приберат спестяванията на населението,което е около 80 милиарда. Така ще подхраним западната икономика и ще подарим на крадците с поне три милиарда ДДС,ако приемем че голяма част от собствениците на стари автомобили решат да ги заменят с нови.
Aнонимен
на 12.05.2024 г.
0
 
 
Какво тук значат двадесет години,ако автомобила отговаря на изискванията? Има кошници на по 9-10години,които са с изтърбушени катализатор и DPF.
0
 
 
Такива закони се вземат за развити държави! А ние все повече се превръщаме в изоставаща бананова република.
+1
 
 
Коли антики? Мустанг от 64' ? Разни истински джипки за офроуд/лов/риболов? Има страшно много коли , не просто ръждясали Голфове които са ценни за автомобилното разнообразие по света. Че тя и моята е на 23г., но няма изгледи да спира, няма ръжда почти и на газчица не замърсява толкова. Те щяли да обновят автопарка в Българи, където сме 20 години назад ... Нормално би било да забранят вноса и продажбата на автомобили преди 84'
+1
 
 
ще ни докарат като братята от маалата. с каруци и да тепаме мухите на коня от челото
+2
 
 
Ние пак искаме да сме по-католици от папата. Стратегия никаква резултати от утре! Ама нали избори идват - можем да лъжем като след риболов!
+2
 
 
Тези в София добре ли са? Как ще накарат хората в провинцията да си купуват нови коли като заплатите им са малки? Не случайно има термин за работещи бедни. А колата в много случаи е необходимост, не луск. Същите тези работещи не работят в центъра на града където има градски транспорт, а някъде из промишлените зони, понякога извън населено място където няма никакъв транспорт.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Процедурата за избор на нов главен прокурор
Математическата гимназия ще има нова сграда
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5576) 59%
Не (3044) 32%
Не мога да преценя (898) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: