ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Собственик на пункт за технически прегледи: Най-масовият проблем е липсата на катализатори
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:52 / 04.08.2024Коментари (6)72868
© Plovdiv24.bg
Снимка: Архив
Годишните технически прегледи на леки автомобили предизвикаха смут сред българските шофьори, защото се оказа, че много коли не могат да ги преминат и трябва да бъдат спрени от движение, предаде БГНЕС.

Масовата истерия настъпи след ключовата дата 22 юли. Тогава всички пунктове за извършване на годишни прегледи трябваше да бъдат свързани с Държавна агенция "Автомобилна администрация“ (ДАИ) в противен случай не могат да работят. Повечето от тях все пак се свързаха в рамките на една седмица, защото другият вариант беше да затворят врати.

Инсталирането на новия софтуер средно струва около 1000 лева, но тези пари много бързо се възстановяват. Самите прегледи, които миналата година струваха средно около 50 лева, сега вече скочиха почти двойни и се извършват за около 90 лева, показа нашата проверка. Това естествено породи голямо недоволство сред шофьорите.

Преди беше възможно една кола да мине преглед и без катализатор или ако има някакви други технически неизправности, това вече е минало. В момента компютърът установява дали леката кола покрива критериите, няма възможност данните да бъдат подправени.

Според експертите, с които се свързахме, дори една кола да не е "първа младост“, ако е поддържана, тя ще издържи годишния изпит.

Къде е проблемът с бензиновите коли?

В социалните медии се появи информация за много случаи, когато нови коли с бензинови двигатели, произведени през последните 4-5 години, не минават техническите прегледи. В същото време автомобили на по 10-20 години с дизелови двигатели преминават тестовете безпроблемно.

Една от причините за появата на този проблем е, че е различно измерването при бензиновите и дизеловите автомобили. При дизеловите се измерва само дима, който излиза от ауспуха и те минават на този етап с това. По тази причина върнатите коли там са далеч по-малко.

При бензиновите коли дори некачественото гориво, което е било сипано преди няколко дни, може да повлияе на крайния резултат от прегледа. Така че някой може да пострада дори, ако си е сипал евтин бензин, опитвайки се да спести някой лев. Съветът на експертите в този случай е като в поговорката да не бъдем евтини на брашното, а скъпи на триците.

Новите коли с катализатори нямат проблем с техническия преглед

Новите автомобили, когато са изправни, покриват емисиите съответно. Това заяви пред БГНЕС Георги Караджов, собственик на пункт за технически прегледи на леки коли

Той не знае откъде идват тези твърдения за бензиновите коли, които се провалят на тестовете. "Не знам на какво се дължат тези твърдения. Колата когато е изправна, има катализатори и всичко е налично, двигателят е в кондиция, нямат проблем с измерванията. Особено когато става дума за тези нови коли, които са още в гаранция“, сподели Караджов своите лични наблюдения.

Проблемът с катализаторите е, че те липсват от по-старите автомобили. Има и други причини, като например горивата не винаги са качествени, маслата също. Те също оказват влияние.

"Най-масовият проблем е липсата на катализатори. Липсата съществува, защото тази резервна част е много скъпа за подмяна. Струва хиляди левове и не е оправдано човек със стар автомобил да замени катализатора“, каза Георги Караджов.

Той все пак също е чувал за проблеми и го отдава преди всичко на автомобилния парк. "На различните места, според зависимост от парка, хората наистина се сблъскват с такива проблеми. Слушам колеги, които имат на други места по 7-8 коли, които трябва да спрат от движение, което не е приятно“, заяви Георги Караджов.

Според него трябва да се помисли по въпроса и да се вземе предвид факта, че в България автомобилният пак е стар: "Това предвещава да има проблем с такива стари автомобили при затегнатите мерки. Когато говорим за нов автомобил, проблеми няма. Когато говорим за стар, естествено възникват проблемите“.

Той смята, че държавата трябва да помисли за някакъв компромисен вариант. "Наистина има стари автомобили, които не са в нормите, но в същото време те минават страшно малък пробег през една календарна година. Това ги прави не чак толкова замърсяващи. Би било редно да има някакъв толеранс. Може би да се ограничи достъпа им до центровете на градовете, да им се увеличат данъците. Да се измисли регламент, с който да бъдат ограничавани, но хората да могат да карат тези коли. Понякога за да се възстанови подобен автомобил, стойността, която ще му излезе на човек, е колкото стойността на целия автомобил“, заяви Георги Караджов.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Целта на управляващите е всички да карат до 10 годишни коли.Няма лошо,но еднократно подпомагане за закупуване на такъв няма да е лошо.Така че власт имащите да вземат да се гръмнат.Така не се прави.
0
 
 
Липсват защото ги крадат и след това ги предават в пунктовете за метал, но за това наказание няма!
0
 
 
Като говорите за бензиновите коли защо не казвате за тези, които сме на газ.На практика използваме бензина само за запалване.А газта е доста по-екологична от бензина и дизела.
0
 
 
Георги,въртите,сучете и все делите автомобилите на "стари' и "нови" барабар с всички "експерти". Това деление на автопарка е смешно защото точно вие при ГТП трябва да определяте дали автомобила отговаря на нормите независимо от годините му. "Нов" автомобил на 5-6г. Много "лъскав" на външен вид автомобил,но на 400-500 х. км. дали ще покрие нормите. Да не споменавам "ретро" парка/коли на по 50-60г./,които ги няма в никоя категория и явно собствениците ще трябва само да им се радват.Сега влкючихте и "некачествено" гориво,че може да провали прегледа,но така и няма и дума за колите на пропан/бутан или на ментан които се предполага,че са доста по екологични. След масовата истерия преди години да се регистрират автомобилите на смесено гориво,а има и такива които са фабрично само на газ,така и не се разбра колко от автомобилния парк са на тези горива. Както и да се представят тези промени отново става въпрос за средства,които собствениците трябва да вложат за да минат ГТП,а за евентуални отстъпки в данъците има само за електрическите,които още десетилетия няма да доминират в нашия автопарк.
0
 
 
Напълно подкрепям промяната, коли без катализатори нямат място на пътя. Те са технически неизправни, защото липсва агрегат.
0
 
 
...А да се направи нещо за качеството на бензина?Защо все най-дребните го отнасят?
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: