ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Специалист: Няма как в градските автобуси да се постига голямо разхлаждане | ||||||
| ||||||
Специалистът уточни, че няма как в градските автобуси да се постига голямо разхлаждане през горещите дни, тъй като телата на пътниците също отделят топлина. Вариантът хората да се чувстват напълно комфортно е броят им да е по-малък или точно колкото пише за седящи и правостоящи места. Позицията на Йорданов е, че изборът на климатик е строго индивидуален за всяко помещение. Без значение къде ще бъде монтирана машината обаче - ниско долу или до тавана, филтърът й трябва да се почиства редовно, както и ламелите под него. Климатиците не бива в никакъв случай да работят на минимум или на максимум, подчерта Йорданов. По думите му най-разумно е през лятото в помещенията да се поддържа температура с 5-7 градуса по-ниска от външната. Тази разлика помага на организма да се адаптира по-бързо от по-хладно към по-горещо. Според специалисти най-оптимално е да се поддържат 26-27 градуса през лятото и 22-23 градуса през зимата. Критичните температури не са препоръчителни и за автомобилите, каза още Йорданов. По думите му избягването на този риск е причината вече да се използват климатроници. Малко по-особена е ситуацията в градския транспорт, допълни Йорданов. Той обясни, че климатиците в автобусите са предвидени да работят при определено натоварване с хора - седящи и правостоящи. Тъй като всеки човек отделя топлина, когато има пътници над предвиденото, охлаждането от климатика престава да се усеща и обратното - когато има по-малко пътуващи се усеща по-голямо охлаждане. Отделен е проблемът, че регулирането на климатиците в автобусите, оскъпява много както съоръжението, така и поддръжката му, допълни специалистът. При избора на климатик всяка стая се разглежда индивидуално - брой и размер на прозорците, каква е дограмата, има ли изолация в помещението, има ли външни стени, допълни Йорданов. Той уточни, че разликата между инвентора и хиперинвентора е много малка. Обикновеният климатик се включва изведнъж на 1 киловат и работи докато достигне температурата, докато инвенторът се включва и бавно увеличава оборотите си, за да няма натоварване на електрическата мрежа, достига до някакъв максимум и си поддържа тази температура, обясни специалистът. Къде е по-добре да бъде поставена машината в стаята според Йорданов зависи изцяло от предпочитанията на собственика. Високият монтаж не позволява на децата да пипат климатика и не заема пространство. Предимството на ниския е, че почистването на филтъра става без да се ползва стълба. Независимо дали ще е до тавана или на земята обаче пред уреда не трябва да има прегради, за да има хубаво движение на въздуха в стаята и да се получава еднаква температура навсякъде, обобщи специалистът. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 10.08.2019 г.
0
на 09.08.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Николай Славеев: 19 прекрасни години заедно!
14:32 / 26.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Златна 2025 година за пет зодии
14:55 / 27.11.2024
Слави Трифонов се завръща в bTV
12:59 / 27.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5721) | 58% | |
Не (3176) | 32% | |
Не мога да преценя (930) | 9% |