![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Специалист: При зимни условия и най-лошата зимна гума е по-добра от най-добрата лятна | ||||||
| ||||||
"Съответно приплъзването при контакт с пътната настилка е много по-високо и губиш сцепление, губим контрол над автомобила и оттам съответно се създават предпоставки за неприятни ситуации. Зимната гума остава мека и остава контактна добре с пътя дори и при по-ниски температури там, където лятната не би могла", обяснява той. "Най-важното за гумите като цяло можем да кажем, че е да са съобразени с типа употреба, съответно температурни условия спрямо сезон, това дали автомобилът се управлява в градски условия, извънградски, извън пътя и като цяло това, което интересува зрителите може би спецификата на нашите географски ширини. През лятото се карат летни гуми, през зимата се карат зимни гуми. С настъпването на късна есен и вече почти началото на зимния период е важно да се информират водачите относно разликата между лятната и зимната гума и нуждата те да имат зимна такава съответно", добавя Мартин Сираков. Ето каква е спецификата на зимата гума: "Спецификата на зимната гума е такава, че тя работи при ниски температури там, където лятната не може, защото се втвърдява чисто заради типа на каучуковата смес, от която е изработена, което съответно създава предпоставки за ПТП. В качеството не, защото и летните, и зимните гуми могат да бъдат както бюджетни варианти, така и среден и висок клас, и с много добро качество. Идеята е по-скоро, че типовете каучукови смеси, които се използват в лятната гума и в зимната гума са различни, за да може съответно те да имат адекватно поведение на пътя и максимално добро сцепление при контакт с пътната настилка". "Друго важно нещо, което може би трябва да се изкоментира в тази ситуация е все по-често навлизащите на пазара и все по-големия интерес към всесезонни гуми. Всесезонната гума е много важно нашите зрители да се информират, тя представлява гума с летен каучук, която има нарязана като за зима шарка на протектора. Тоест това е гума, която би могла да се управлява в умерени температурни условия, да кажем до към нулата и до към плюс 30 градуса, говорим температури на въздуха", обяснява той. "Не се препоръчва монтиране на всесезонна гума за автомобили, които би следвало да се качат на ски. Няма как да стане, просто ще въртите на място и ще трябва да си оставите автомобила някъде долу в ниското и няма да стигнете до паркинга при лифтовете. Това, което до момента е прието и изследвано като лабораторни условия, чисто технически правите издължени канали от този тип се използват основно при летни и мокри условия, за да могат да отвеждат водата и да предотвратят възможен аквапланинг", акцентира върху друг важен аспект. "Налягането, зададено от производителя, е изчислено такова, в което гумата ще има максимално голям контакт с пътната настилка и съответно максимално добро сцепление, за да бъде автомобилът стабилен. Реално това е единственото нещо, което нас ни държи между автомобила и пътя. Гумата е единственото нещо, което държи автомобила на пътя. Съответно ако тя е мека, сцепл
Ето какаво разясни Мартин Сираков за стареенето на гумите: Стареенето на гумите и дълбочината на грайфера са две различни неща, от гледна точка на това, че стандартно гумите се износват повече, когато примерно имаме една лятна гума. Лятото винаги караме повече, пътуваме по-дълго време, пътуваме до по-отдалечени дестинации, тогава имаме по-голяма процент на сцепление на гума и настилка на сухо, където се получава по-голям коефициент на триене. Тогава гумите се износват. При зимните гуми не е точно така. Зимните гуми първо се карат по-малко, второ, коефициентът на триене е различен и гумите по-скоро стареят от гледна точка на влошаване на способностите на каучука да контактува, отколкото да се износват като дълбочина на грайфера. Можем да видим 7-8-10-годишни гуми, зимни гуми, примерно, които са с дълбочина почти като нови гуми. Това не значи, обаче, че тия гуми са годни за употреба, тези гуми обикновено трябва да бъдат обследвани и да ги погледне техническо лице, което има представа какво би трябвало да донесе като пътно поведение една гума, как трябва да изглежда една гума като каучук и да определи дали тая гума е годна за употреба или не. |
Още по темата: | общо новини по темата: 650 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/109 ] следващата страница |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg