ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Специалист обясни защо България е много по-добра дестинация от съседните | ||||||
| ||||||
Това каза в предаването "Животът на фокус“ на Радио "Фокус" с водещ Ася Александрова изпълнителният директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели Георги Дучев. По думите му хотелиерството става все по-професионален бизнес, за който се изисква все повече професионализъм при управлението на един хотел, изискват се знание и опит, като за него България има нужда от един силен стабилен маркетинг на дестинацията на международния пазар, който до миналата година почти е отсъствал заради 20-годишно некадърно управление в тази област. "В България има една доста голяма хотелска база, която продължава да нараства. Предвид високата конкуренция става все по-силна нуждата от професионалисти, които да управлява тези хотели и от добър маркетинг, който да отговарят на предизвикателствата на пазара,“ каза той. Георги Дучев вярва обаче, че освен министерството и общините за маркетинг на дестинацията могат да допринесат и самите хотелиери с малки, дребни неща, които обаче да създават интерес у туриста. Едно от тях е смелата идея за въвеждането на българката закуска като част от менюто в хотелите. "С тази инициатива решихме да наблегнем на факта и да популяризираме българската кулинария през хотелската закуска, като всъщност хотелите, които решат – доста хотели проявиха интерес да се включат в инициативата, всеки от тях се ангажира поне две-три български неща да има сутрин на закуска. Ще създадем портал Bulgarian breakfast, като идеята е по този начин да зарибим гостите на хотелите да оценят вкусната закуска, и след това когато отидат на обяд, на вечеря в ресторант, те да продължат да си поръчват българска кулинария,“ обясни той. Тенденциите за Лято 2024 година, които бяха разисквани и на форума "Хоспиталити съркъл", са, че се очаква стабилизиране и ръст на английския пазар, но немският пазар продължава да остава по-слаб, което до голяма степен се дължи както на близостта ни с Украинския конфликт, така и рецесията, в която влизат немците в момента. Хотелиерите се надяват английският и румънският пазар, както и страните Вишеградската четворка, основно Полша, да компенсират липсата на немци. "Всички записвания са в последната минута, т.нар. last minute, и до голяма степен хотелиерите са на тръни ще има или няма да има достатъчно туристи. Хотелиери споделят и за проблеми с румънския пазар, като туроператори, които преди се работили сериозно с руски туристи, се насочват към румънския пазар в посока Румъния и Анталия, и насочват туристопотока към южната ни съседка. Това се явява сериозна конкуренция на нашата дестинация, разказа още Георги Дучев. Друга тенденция, която се развива вече от няколко години, е, че българските туристи стават все по-желани по Българското Черноморие. "Ръстът им в микса расте и те са все по-добре дошли по Черноморието. Това, което виждаме, е качеството на продукта, како и че удовлетвореността на българския турист расте,“ каза той. По думите му България е много по-добра дестинация от съседите си, като даде пример с по-високата температура на водата на Черно море в сравнение с Йонийско и Средиземно море, с по-ниска соленост, което е добре за гмуркачите. В България имаме и съчетанието между море и планина, особено в Южното Черноморие, където все едно попадаш в паралелна вселена. "Когато говорим за преживявания, ние трябва да се насочим към това, с което разполагаме и да комбинираме морето с други неща – с историческо наследство, с планина и т.н.,“ обясни той, но добави, че има още какво да се направи в тази посока. България има капацитета да бъде гурме дестинация, каза той, като определи вродената скромност на българите като една от пречките това да се случи. "Ние нямаме самочувствие, че имаме ястия, които могат да се конкурират и да влязат в мишленски ресторанти. На нас ни трябва маркетинг на дестинацията, на ресторанта, не ни трябва толкова кулинария – ние си имаме,“ категоричен е той. Има предизвикателства пред хотелиерския бизнес, има какво да се промени още. Загубените години са много, но трябва да се фокусираме в днешния момент, обясни Георги Дучев. "Ние сме фокусирани като организатори на събития, като организация всичко това да се промени, защото не е правилно и защото България заслужава повече. И българската кулинария, и българският туризъм заслужават повече, хората, които работят с душа и сърце в този бранш, заслужават повече“. |
Още по темата: | общо новини по темата: 1075 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/180 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 19.06.2024 г.
-1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Елитът на България се събра в НДК, Марта Вачкова с нов кавалер
08:35 / 21.11.2024
Жената, заснела трагедията: Виждаше се оголеният череп на Гунди
10:58 / 21.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета