ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Според проучване: Варненки пият бира най-често | ||||||
| ||||||
Експертите отбелязват, че ключовият фактор за усвояване на полезните вещества в пивото е умерената употреба, а когато става въпрос за безалкохолна бира, положителните ефекти са още по-изразени. Резултатите показват, че дамите, които консумират пиво веднъж или два пъти седмично, намаляват риска от инфаркти с 30% в сравнение с тези, които пият по-големи количества, или тези, които не употребяват алкохолни напитки. Изследването е проведено в продължение на почти 50 години върху общо 1500 жени и разкрива спецификите при консумация на бира, вино и други алкохолни напитки. Положителните заключения не са толкова изненадващи, ако се разгледат и други проучвания, изучаващи връзката между консумацията на бира и доброто настроение на жените. Учени от университета "Фридрих-Александър“ в Ерланген, Германия, изследват 13 000 хранителни компонента, за да разберат дали те стимулират "системата за възнаграждение“ в мозъка и карат хората да се чувстват добре. Те откриват, че хорденинът, който се съдържа в малца и респективно в бирата, има силен ефект в тази посока. За разлика от допамина, хорденинът дори активира рецепторите по начин, който води до по-продължителен ефект върху "системата за възнаграждение“. Специалистите уточняват, че веществото е налично не само в класическата бира, но и в безалкохолните ѝ варианти. Научните материали свидетелстват, че темите за консумацията на пиво от жените могат да имат много интересни и дори неочаквани аспекти, отколкото е общо разпространеното разбиране. Според национално представително проучване от края на 2020 г., всяка пета българка оценява бирата като подходящо за нея питие. Изследването е проведено от агенцията за маркетингови проучвания Ипсос по поръчка на Съюза на пивоварите. Любопитни са и данните за потреблението на пиво при дамите. Всяка втора жена у нас твърди, че пие бира поне веднъж месечно, а 35% - поне веднъж седмично. Коментирайки статистиката, изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова сподели: "Все повече изследвания показват, че стереотипите за бирата, особено при нежния пол, постепенно се променят предвид научните факти и нагласите на новите поколения. Десетките национални и международни проучвания, които са във фокуса и на Националната бирена академия, отговорят на нарастващия интерес на потребителите към категорията. Необходимо е обаче ясно да подчертаем, че акцентът винаги трябва да е върху отговорността и умерената консумация. За жените това означава една бира дневно, но не повече от 5 пъти седмично“. Средната честота на консумация на пенливата напитка от нежния пол в страната възлиза на 4 пъти месечно, като според различните възрастови групи тя варира от 3 до 5 пъти. Най-често бира пият дамите между 30-39 г. – близо 5 пъти месечно. Почти на същите нива е и консумацията на 20 – 29 годишните млади жени. Когато погледнем разпределението по региони, става ясно, че през 2020 г. жените от Варна консумират бира най-често, средно 5,3 пъти месечно, следвани от Русе и Монтана - по 4,7 пъти. Засега, 19% от българките считат, че при умерена консумация пивото е част от здравословния начин на живот. Данните и от други изследвания доказват, че представителките на нежния пол са по-умерени и отговорни консуматори, които се стремят към балансиран и здравословен начин на живот, затова се насочват към нискоалкохолни напитки като бирата. Именно поради това, все повече се засилват предпочитанията на нежния пол към безалкохолните варианти на кехлибарената напитка. Интересно е, че подобен тип разумно отношение се наблюдава и в други сфери на живота на дамите, като мерило за това е и чувството им за обществена ангажираност. Именно жените демонстрират по-голяма осведоменост и активност по отношение на социалната отговорност на бизнеса, в това число на бирената индустрия, отколкото мъжете. Наскоро, проведено също от агенция Ипсос по поръчка на СПБ проучване, показва, че 35% от дамите участват в различни зелени инициативи, а 33% - в дарителски кампании в подкрепа на нуждаещи се възрастни и деца. А за всяка пета българка социалната отговорност на дадена компания е важна при избора на стоки или услуги. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета