ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Спукват се да ни рекламират нещо на промоция, а в магазина наличността да е мижава
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:29 / 03.01.2023Коментари (0)4310
©
По отношение на характера на потребителските проблеми се наблюдава повторяемост.

Хората продължават да сигнализират за нереални намаления, изчерпани количества на широко рекламирани с брошури и телевизионни спотове промоционални стоки, трудност при реализирането на правото си на отказ от онлайн покупки и на рекламация при дефектни стоки. Коментарът е на създателя на онлайн платформата "Ние, потребителите“ Габриела Руменова в "Преди всички“ по "Хоризонт“ в отговор на запитване за обобщение на потребителските казуси и поведение на гражданите през отминалата 2022 г.

"И сигналите, и проблемите са повече в Интернет - не само заради административните нарушения, включително и нелоялните търговски практики, но и заради множество измами, които могат да се случат там“, добави Руменова.

Тя даде пример с потребител, който споделил, че не е успял да си закупи рекламиран сервиз с намаление, тъй като артикулът бил изчерпан, а след разговор с консултанта се оказало, че в магазина са доставени само 8 броя от него. По думите на човека обектът обслужва два квартала.

"Докато представлява просто маркетингов трик, който цели да отидем само за пет промоционални стоки, а да излезем с още 15, които са на редовни цени, нещата изглеждат горе-долу добре. Но когато се окаже, че ние сме отишли там заради промоционалните стоки, тях ги няма и любезно ни се предлага заместител, той не е със същите характеристики, на по-висока цена е, или самите ние се принуждаваме да си купим друго, за да не си тръгнем с празни ръце, тогава говорим за нарушения. Те трябва да бъдат санкционирани, за да не се повтарят. Става дума не само за глоба, но и за забрана за прилагането в бъдеще на тези нелоялни практики“, обясни Габриела Руменова.

Според нея най-важна е превенцията. "Цялата философия на контрола и потребителската защита трябва да бъдат насочени към превенция. Не да се чака да пристигнат в контролния орган 20 000 жалби на година и да се работи на парче по всяка от тях. Трябва да има анализ, синтез, да се види къде са проблемите, да се изготви програма за контрол, за да може да се стигне до реални промени на ситуацията на пазара“, посочи тя.

При наличието на ефективен контрол, нарушенията би трябвало да намаляват. Факт е, обаче че  те продължават. "Хората недоволстват не само в социалните мрежи, но и в коментари под свързани с темата потребителска защита публикации в онлайн медии. Възмущават се, че няма контрол, че при подаване на жалби има неадекватно отношение и реакция“, каза още Габриела Руменова.

Експертът се присъедини към забелязаното и споменато от водещата оформящо се за болшинството сфери впечатление, че "спасението на давещите се е в ръцете на самите давещи се“, като посочи, че и потребителите търсят помощ един от друг: "Ниското доверие в контролния орган води до там хората да се опитват помежду си да си помагат – да споделят информация и опит, да се подкрепят“, каза още Габриела Руменова. Тя обаче сподели очакването си тази картина да се променя, защото по думите и институциите разполагат с достатъчно подкрепени с контролни правомощия функции, за да се намесват при проблеми на пазара така, че те да бъдат туширани и да не се срещат занапред.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Април 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
51-ото Народно събрание
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: