ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Средно всеки българин извърля на боклука 520 лева годишно
©
Средно всеки българин е изхвърлил 93 килограма храна за последната година по данни на Евростат. На пазарни цени стойността на хранителните продукти, които биха могли да се използват, но се изхвърлят, е над 520 лева годишно. Това каза изпълнителният директор на Българската хранителна банка (БХБ) Цанка Миланова. Тя представи данните в склада на БХБ по повод Световния ден на прехраната, който се отбелязва за трета поредна година в България. 

На ниво домакинство стойността на погубената храна за година е над една средна заплата за страната, уточни Миланова. 

614 милиона килограма годишно е храната, която се похабява в България, а тя, по думите на Миланова, би била достатъчна хората в нужда да получават храна три пъти на ден. 

Зад всеки килограм ябълки, който изхвърляме на боклука, стоят 700 литра вода, добави тя. 

Според нея БХБ успява да спаси все повече хранителни продукти, като данните сочат, че за първите девет месеца и теглото, и стойността на храната, която е попаднала в банката, надхвърля количествата за миналата година. 

До момента от създаването си през 2012 г. БХБ е спасила от разхищение и е предоставила на социални заведения над 2,4 млн. кг храни на стойност около 11 милиона лева. През миналата година банката е обслужила над 169 000 килограма хранителни продукти, чийто оценъчен социален принос възлиза на 2,2 млн. лева, каза още Миланова.

Тя изтъкна, че в средата на хранителната индустрия все още се разхищават близо 350 милиона кг храна годишно, а домакинствата генерират над 260 милиона кг хранителен отпадък. 

БХБ започва стратегическо сътрудничество с търговската верига "Фантастико". Двете организации обявяват началото на съвместна кампания "Не е за изхвърляне" с послание за спасяване на храна. 

В края на ноември търговската компания отново ще бъде домакин на кампанията "Килограм доброта" на БХБ, като ще надгради участието си с доброволци и ще удвои дарените от клиентите храни, каза изпълнителният директор на "Фантастико груп" Светослав Гаврилов. 

Кампанията на БХБ "Килограм доброта" за набиране на храни с по-дълъг срок на годност ще се проведе на 30 ноември и 1 декември в част от супермаркетите на "Фантастико", а част от доброволците ще са служители на компанията, допълни той. 

Цанка Миланова посочи, че все още сме далеч от изпълнението на целта до 2030 г. гладът по света да бъда премахнат, с която се ангажира Организацията на ООН по прехрана и земеделие (ФАО). 

Според данните на ФАО все още 733 милиона души през тази година страдат от недохранване в ситуация на конфликти, които текат по света, а в същото време над 85 милиона тона храна се превръща в отпадък всеки ден в ЕС, отбеляза тя.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Издирват майка на две деца от София
Аматьорски футбол
Удвояват околовръстното на Пловдив
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: