Споделянето за агресията в училище помага за нейната превенция. Расте чувствителността и доверието в училище. Деца, родители и учители споделят все по-често за инциденти и случаи на тормоз в училище. Това обяви зам.-министърът на образованието и науката Диян Стаматов при откриването на международната конференция "Чуй ме! Прилагане на детската гледна точка за превенция на тормоза в училище".
Всеки ден трябва да чуваме какво ни казват децата, за да не допускаме агресия и насилие, посочи Стаматов. Той изтъкна, че новият закон за предучилищно и училищно образование дава нови възможности за превръщането на ученика в център на образователната дейност и за подкрепа на всяко дете, включително и на тези, които са жертви на насилие или проявяват агресия. В помощ на децата работят психолози и педагогически специалисти, посочи той.
Според Стаматов е много важна връзката между училището, институциите и неправителствени организации с професионална експертиза като "Асоциация Анимус", за да се работи превантивно срещу тормоза в училище.
Пред участниците в конференцията бяха представени резултатите от проект, финансиран по програма "Дафне III" на Европейската комисия. В него МОН участва чрез училищата, в които децата и учителите споделят как се борят с агресията.
Изследването, проведено в 7 държави включително и България, сочи, че е много важно да бъдат чути и учителите. В резултат на изследването са издадени наръчник за учителя "Класна стая без тормоз" и книжка с разкази на деца "Чуй ме!", както и дипляна за родители с препоръки как да постъпят, ако детето им е тормозено.