Подготовката на ремонтите дейности започна още на 17 април със съгласуване на временната организация на движение с органите на МВР и поставяне на указателни табели. Ще бъде ремонтирано платното на моста при с. Елешница в посока София, което е в много лошо състояние. Съоръжението е построено през 1978 г., пуснато е в експлоатация през 1979 г. и оттогава не е ремонтирано.
Състоянието му е не само аварийно, но е и опасно за движение. Разрушаването на асфалтовата основа и бетоновата плоча е изключително застрашаващо живота на пътуващите. Това беше и причината мостът да бъде затворен още в края на месец януари, каза министър Павлова преди дни и обясни, че пътното платно трябва да бъде изгребано изцяло, което включва отнемане на около 35 см от бетоновата основа на моста. В много лошо състояние е и колоната, която също ще бъде ремонтирана. Ремонтните дейности само за този участък са на стойност 6 млн. лв. Ремонтът на другото платно зависи от наличното финансиране.
Графикът за изпълнение на участъците от 5 км до 10 км, от 60 км до 90 км, както и от 119 км до 135 км на АМ "Тракия", е планиран така, че до 1 юли да бъдат готови всички дейности, свързани с ремонт на асфалтовите части. До края на месеца "Автомагистрали" трябва да представят актуализиран график за работа на моста при Елешница в съкратени срокове.
Общо до 100 млн. лв. се предоставят за ремонт на участъци от магистралите "Тракия" и "Хемус" до края на годината. Подобряването на състоянието на пътната инфраструктура ще съдейства за намаляване на тежките пътни инциденти в страната.
Пред журналисти по време на инспекцията на 67 км на АМ "Тракия" в петък Лиляна Павлова коментира и възможностите за модернизиране на пътната инфраструктура със средства от плана "Юнкер" и обясни, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството е предложило няколко приоритетни проекта.
Единият е Националната програма за енергийна ефективност, която отговаря на всички изисквания и критерии, тъй като един от основните приоритети на плана "Юнкер" е енергийната независимост.
Вторият пакет проекти, с който кандидатстваме, касае стратегическата пътна инфраструктура, тъй като след доизграждането на АМ "Струма" и строителството със спестени средства от нея на участъци от АМ "Хемус" европейското финансиране ще бъде изчерпано. Затова предлагаме ключови пътни направления по финансовия инструмент за свързана Европа и по плана "Юнкер". Това са пътя София-Видин, довършването на АМ "Хемус" и връзката с Велико Търново и Русе, магистралите "Черно море" и "София-Калотина". Те са част от европейските коридори и стратегически пътни и инфраструктурни проекти, каза Лиляна Павлова.