ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Ставаш на 65 - отиваш на опреснителен шофьорски курс
Автор: Екип Plovdiv24.bg 08:40 / 05.05.2012Коментари (39)5965
© Plovdiv24.bg
Водачите над 65 години ще минават допълнително обучение по безопасно шофиране, така че да повишат знанията и уменията си. Това предвижда проектостратегията на просветното министерство за подобряване безопасността на движението по пътя, публикувана на сайта на ведомството. Целта е броят на загиналите деца на пътя да се понижи двойно до 2020 г., а на тежкоранените - с 20%. 
 
Уроци се планират и за шофьорите, загубили контролните си точки. В стратегията е заложено и изграждането на полигони за управление при критични ситуации на пътя. Засиленото обучение по безопасно движение на пътя ще започва още от детската градина.

За най-малките уроците ще са под формата на викторини, състезания и игри. Децата от I до IV клас пък ще се учат как да пресичат правилно по време извънкласната дейност, като отличниците ще получат сертификат за примерни пешеходци. Учениците от V до XII клас ще се запознават с опасностите при управление на мотопед, мотоциклет и автомобил и ще се подготвят за шофьорски изпит. Обучението ще включва специализирани учебни помагала и литература, а преподавателите ще минават специални квалификации за новия предмет, като са предвидени обучения и за родители.

От просветното ведомство ще искат и по-високи глоби за шофьорите, които возят деца, без да ги обезопасят. Документът предвижда още законови промени, които да уредят безопасен превоз по време на ученически екскурзии, абитуриентски балове и пътувания с учебна цел.

Отделянето на велосипедното движение от това на останалите превозни средства също е залегнало в стратегията. В нея се планира и изграждане на училищни и пешеходни зони, повдигнати пешеходни пътеки и кръстовища, изкуствени неравности и тротоарни стеснения. Ремонтите и съоръженията ще бъдат направени съвместно с общините, частния бизнес и неправителствените организации. Целта е да се постигне ефективно взаимодействие между държавните институции и неправителствения и частния сектор, така че жертвите на пътя да са по-малко.


Източник: в. "Монитор"







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 06.05.2012 г.
0
 
 
За миналата година 6255 водачи са причинили ПТП по своя вина и убили 592 жертви?През 2010г. са 5746 ПТП по вина на водачите и 671 жертви? Автомобилите са по-сигурни?За 2011г. са загинали 36 водачи над 64 години ? Загиналите водачи над 18 до 64 години са 271 убити? Убитите водачи от 18-24години са 47 жертви !
Aнонимен
на 05.05.2012 г.
+1
 
 
дайте статистика, колко водачи над 65 г. са с нарушение в сравнение с другите. пак цукаме пари. не се наядохте.
0
 
 
Не са виновни шофьорите получили свидетелство по сегашните стандарти, а корумпираните чиновници от ИААА-София ! Не е нормално, след като един шофьор знае за пешеходна пътека, за ограничение на скороста, за кръстовище, да се движи с максимална, дори превишена скорост! Дори да е с предимство, нали трябва да бъде видян , нали трябва да види ? Високата скорост прави водачите невидими за останалите, защото сме хора, имаме праг на чувствителност, праг време за реагиране !При скорост 50 км/ч, изминаваме 13м/секунда!Или докато реагираме, сме изминали дължина по-голяма от един автобус?Колко секунди минават, докато сменяме станцията или говорим по телефона? През това време колата няма шофьор?Излизането от пътя е поради отвличане на вниманието!
Aнонимен
на 05.05.2012 г.
0
 
 
Фантазии на чиновници! Представят си, че това нещо ще заработи? Държавният служител не се интересува колко време, пари и нерви ще похаби на гражданите?Страните с най-малко жертви на милион жители са решили този въпрос, като пращат системните нарушители, независимо от възраста им, принудително в групи за психологическа подкрепа, ръководени от психолог и авто-експерт!Ние сме различни, затова сме хора!Това е причината , в страните с най-малко жертви на милион жители да не задължават потребителя задължително да посещава фирма за обучение преди да се яви на изпити за получаване на свидетелство за управление на МПС!Имат правилните стандарти за изпитване и получаване на свидетелството!Корупцията е в държавната администрация, която измисля предпоставки за нарушения , за добавки ,хранилки към заплатите !
+1
 
 
брутални глоби за всякакъв вид шофьори които предизвикват трафик и карат с по малко от оказаната скорост и то в най-лява лента! Както и за тези които не гледат в огледалата за задно виждане и са неорентирани на пътя! ако няма мотащи се няма да има и толкова напъващи се по пътя!често ми се случва да чакам на опашката и докато включи ладата на първа и докато пусне съединителя и мине само той!
-1
 
 
даже и от 60г. на проверовъчен!А жените шофьори всика година на проверовъчен!
0
 
 
за възрастни незнам ама тя младите чикиджии трябва да спрат да им дават книжки ей така трябва малко повече да ги учат най напред и ей така лесно книжки да не взимат че мее страх вече от състезатели по улиците баси децата още ученик взел на баща си колата и фучи не знае къде се намира още но фучи докато изкърти некое дърво или пребие човек .....
+1
 
 
Както винаги от всяко правило си има и изключения.Действително има хора на по 60-65 години професионални шофьори и т.н, които определено са много по-малка заплаха от разни "пишлегари" на по 19-20 взели колите на бащите си и за жалост не се трепят те,ами много невинни хора отиват заради тях.Но пък има и някой дядовци дето не стига, че не могат да си изберат лента в която да се движат,ами и не гледат и пак стават бели.Не знам промените в закона или по-големите глобибиха ни оправили.Но това за годините си е малко дискриминация според мен.
+2
 
 
Ставам след 2-3 дни на 66,от 45 год. съм водач,Бил съм "Образцов водач" и носител на приза "Златно кормило".За всичките 45 год."стаж" като водач нито веднъж не съм санкциониран.Поогледайте се,вижте Европа, а и останалият свят,г-да "законодатели".
Aнонимен
на 05.05.2012 г.
+2
 
 
Може,но някои хора си вадят хляба по този начин!В повечето случаи 60-годишните управляват техника за милиони и отговарят за живота на повече от 2-3 коли хора.Ако наистина някой чиновник смята,че неможе да се управлява след 60 г. да върнат правилото за пенсиониране на 60 год.А това е последното недомислие на някой "умньо",когото сигурно го кара служебен шофьор и докато го возят,си бърка незнам къде,като цялото внимание му е насочено да не натисне по-силно,за да не му потъне пръста някъде.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България в еврозоната
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Реставрират Голямата базилика
Дефиле на младото вино 2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: