ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Стотици коли на трупчета заради екостикерите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 15:13 / 14.10.2021Коментари (2)10527
© Plovdiv24.bg
За четири месеца технически преглед не са успели да минат 242 автомобила поради констатирани неизправности. Други 1902 автомобила временно не са допуснати за движение по пътищата за отстраняване на установените неизправности, сред които неефективни спирачки и вредни газове над нормите. 

Това сочат данните на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация", предоставени на "Монитор“. Новата система за прегледи на автомобилите заработи от 12 юли т.г., за четири месеца 600 000 превозни средства вече са минали успешно през каналите и имат новия екологичен стикер на предното си стъкло.

"През предходните години броят на върнатите автомобили за отстраняване на неизправности беше в пъти по-малък, а тези, които не могат да минат технически преглед, бяха единични случаи“, коментира данните пред "Монитор“ Бойко Рановски – директор на Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация".

Най-честите причини за неуспешно преминаване на технически преглед са спирачките. Общо 863 са автомобилите, върнати заради ниска ефективност при спиране. От пунктовете са върнали за ремонт 363 автомобила с вредни газове над нормата.

"Лошото е, че средната възраст на автомобилите в България е много голяма - над 65% са над 15 години, а 35% са над 20 години“, казва Рановски. Цифрите го доказват, за четири месеца най-много са автомобилите, преминали ГТП, с първа екологична група – 249 337, следвани от трета – 243 098, и втора – 93 078. Едва 1127 са превозните средства с петата, най-висока, екогрупа. С четвърта са 85 963 возиила.

Екостикерите са с цел да се определят екологични групи на превозните средства от категория М1 и N1 на база на измерванията, които ще се направят в пункта за технически прегледи, за да се види състоянието им към момента. Засега тези екостикери са предназначени за нуждите на Столичната община и големите градове в страната, където евентуално ще се въведат зони с ниски емисии и където ще има забрана за влизане на определени категории превозни средства според емисиите, които те отделят.

"Въвеждането на новите стикери е с цел гарантиране качествено провеждане на прегледа, гарантиране, че автомобилът ще бъде наличен в технически пункт за прегледи и че ще намалим вероятността за измама в пунктовете до минимум. От януари следващата година тези измервания, които ще се правят в пунктовете, автоматично ще постъпват в системата на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация.

Наредбата, която беше обнародвана в "Държавен вестник“ през месец септември 2020 година, задължава всички пунктове да предават онлайн информация при измерването на спирачките и газовете, считано от 12 януари 2022 г. Така вече в пункта няма да могат да въвеждат ръчно резултатите от измерванията и да определят дали превозното средство е технически изправно и в коя екологична група попада, а системата ще определя на база информацията, която ще се получава автоматично от уредите.

Ако досега се е позволявало при измерване на емисиите да се направи някаква манипулация и да се въведат неверни данни, от 12 януари 2022 г .това няма да могат да го правят в пунктовете. Хората, които си позволяват в момента да въвеждат неверни данни, също могат да бъдат установени и при контрол в пунктовете се проверява информацията от разпечатките от уредите и въведената в информационната система. 

Скок на цените на прегледите се наблюдава през последните няколко месеца. Проверка показа, че на практика в София прегледите са поскъпнали с 10 лева. Така цената им вече е от 46 до 60 лева, докато преди въвеждането на екостикерите цената им варираше от 36 до 50 лева.

"Не е ново изискването за замерването, имаше го и преди 12 юли т.г., нормите за емисии съществуваха в административната база. Но тъй като те не се връзваха с определена екологична група, в голяма част от пунктовете такива измервания не се случваха реално“, обяснява Рановски. По думите му сега цената на техническите прегледи се вдига, защото измерванията намаляват броя преминали автомобили през каналите на ГТП-тата. Това е причината собствениците им да вдигат цените.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
+3
 
 
Ако тази система работеше реално, от 600 000 коли поне 400 000 щяха да са спрени от движение. Просто поредния начин за далавери и цоцане на пари от народа.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Юли 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България в еврозоната
Първа лига, сезон 2024/2025
Футбол - други
Спартак (Пд) в Трета лига, сезон 2024/2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: