ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Състезател: С връщане на газта и хоп, колата подхлъзна - това са пътищата ни | ||||||
| ||||||
Само за последните 3 години загиналите в катастрофи в страната са 1555 души. С няколко десетки повече от цялото население на град Чипровци. Така България се класира на второ място по жервти на пътя в Евросъюза. Първи са съседите от Румъния. "Виж сега колко е хлъзгаво, с връщане на газта и хоп, колата подхлъзна. Това са пътищата ни", каза рали състезателят Васил Жеков пред NOVA. С Жеков тръгваме по АМ "Струма", за видим - безопасна ли е скоростта от 140 км/ч. "Сега, ускоряваме на 130, аз не виждам разлика. Това е 130, досега бяхме на 120, ускоряваме на 140, ето ги 140. Усеща се малко по-бързо", сподели той. И въпреки че е малко по-бързо, не това е причината според Жеков за високия брой жертви по пътищата. Причината по думите му са неподготвените шофьори. "10 километра надолу или нагоре не мисля, че ще оправят нещата. Има значение при спирането- да. Но аз съм фен на германците и на техния пример", заяви Жеков. Дългогодишният автоинструктор Красимир Георгиев само преди няколко месеца предлага на държавата промяна в Закона за движение по пътищата. "Да бъде 120 км/м намалена допустимата максимална скорост по автомагистрала. Нормално е и е целесъобразно да има едни 20 км толеранс- до 140, за да може водачът в тези 20 км водачът да усети, че отива към непозволеното и да коригира своето поведение", каза Георгиев. И неговата идея идва от Германия. В този случай глобите при надвишаване на ограничението са по-големи, толерансът- също. 20 километра в час. Но следва и важно уточнение. "Високата скорост е точно толкова опасна и причина за ПТП-та, колкото и неоправдано ниската скорост. В България специално ограниченията на скоростта се слагат на принципа "връзване на гащите". АПИ, като стопанин на пътя си слага силно занижени ограничения на скоростта, например ако един участък е безопасен при движение с 80 км/ч, те слагат 40, за да може ако стане ПТП да се позоват, че водачът е превишил максимално разрешената скорост", посочи инструкторът. Ако изключим Германия, само в Полша и България максималната скорост все още е 140 километра в час. И част от шофьорите смятат, че заради състоянието на пътищата ни, тя не е безопасна. "Тук някак си си позволяваме да правим каквото ни се иска, имаме проблем с егото. Това е много сериозна тема. Мислим си, че като шофираме няколко години и стажът ни прави по-добри шофьори. Това е целият проблем", сподели Васил Жеков. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:Всички | Само на регистрирани | Моите | На приятели
на 22.04.2023 г.
0
Aнонимен
на 22.04.2023 г.
+1
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Земетресение в България
11:06 / 26.11.2024
Обявяват новия партньор на Ралица Паскалева в "Игри на волята"
08:51 / 25.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета