Тато разпорежда и по темата работят близо 3000 експерти, които оставят 10 тома проучвателна и проектна документация, подкрепена със снимки от Космоса, предоставени от НАСА. Засекретеният проект носи кодовото название "Аспарухов вал-680″.
Иван Костов през 1999 година също поставя идеята на вниманието на обществото, вероятно воден от мнението на своя транспортен министър Вилхелм Краус.
А вчера грандоманския проект, който се оценява на близо 4 милиарда лева, бе подкрепен от неговия наследник в партията - Радан Кънев.
Това обяви самият той във "Фейсбук". Кънев определи предложението на Регионалния съвет за развитие на Северен централен регион като "най-смелата и умна концепция за регионална политика от десетилетия" насам.
Нещо повече - реформаторът разкри, че за връщането на тази тема в публичното пространство се е работило от три години.
Ако бъде реализиран каналът, освен за развитие на речния и морския транспорт, ще служи и за напояване на плодородните почви в Добруджа и Лудогорието, както и за промишлено водоснабдяване на Северна България. Освен това се очаква да се съкрати и водния път от Западна и Средна Европа до Черно море.