ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Сватбени агенции: Все повече българи избират скромни тържества в тесен семеен и приятелски кръг | ||||||
| ||||||
"Тази година организирахме много повече изнесени ритуали в тесен кръг - с между 10 и 12 човека. Причина за по-пестеливите нагласи на младоженците е и инфлацията, но и фактът, че едно сватбено тържество обикновено се организира година напред. Хората са изплашени от последните два сезона, че може да се подготвят дълго, а накрая всичко да се провали заради пандемията. Имахме и такива случаи. Някои младоженци избират първо да направят сватбения ритуал, а на по-късен етап да организират и сватбените си тържества. По Черноморието винаги са се предпочитали сватбите на открито. Младоженците искат да са край морето, да имат хубава гледка и по възможност да са на пясъка. Клиентите ни са много различни. Имаме такива, които биха дали 3000 лева за видеозаснемане и по-малко от 1000 лева за украса. Често желанията са различни - някои искат да има фойерверки, а други да са с приказни рокли и костюми", каза Светлана Пискунова, собственик на сватбена агенция "Перфекта". Лек скок на разходите за видеооператор, диджей и фотограф "Трудно е, но в крайна сметка, който е решил да се жени, се жени. Последните няколко години бяха трудни за бизнеса. И за самите клиенти се оказва трудно - имаме висока инфлация, цените се вдигат. Ние се опитваме да задържим цените на нивата от 2020 и 2021 година, но всичко зависи от това какво ще се случи след Нова година, защото сме на свободния пазар и понасяме сериозни удари", каза собственикът на "Парти Сървиз Крис" Христина Секлемова. По думите ѝ, въпреки пандемията и повишаването на цените на стоки и услуги, не липсват младоженци, готови да платят сериозни суми за скъпи сватбени церемонии. "Но има и клиенти, които намалят планувания бюджет. Избират например изкуствени вместо естествени цветя, ако говорим за декорация. Но тя често остава на заден план, защото са най-важни видеото, диджеят и фотографът, които леко завишиха цените. Разбираемо е за колегите, тъй като те инвестират в доста скъпа техника", допълни Секлемова. Бъдещи булки от чужбина избират по-достъпни рокли в България Голяма част от младоженците в Бургаско са българи, които живеят в чужбина или смесени двойки - тенденция, която се наблюдава през последните 5-6 години, каза за БТА Силвия Танева, собственик на сватбена агенция "Брилянтин". "Българките, които живеят зад граница, предпочитат да закупят своите рокли в България, защото от икономическа гледна точка, една рокля у нас излиза много по-изгодно. Давам пример - ние сме официален представител на фирма, която има 60-годишна история в изработването на сватбени тоалети, с магазини в целия свят. Цените на моделите ѝ се определят от икономическата конюнктура на дадена страна. Ако една рокля у нас струва 2000 лева, същата ще се продава за 2000 евро в Германия или 2000 паунда във Великобритания. Все повече булки се свързват с нас от чужбина. А когато една рокля се закупи, често се налага да претърпи някаква преработка. И тези услуги се извършват в България, тъй като са много по-достъпни", разкри Танева. И след пандемията все повече младоженци избират семпли тържества в тесен семеен кръг, което позволява по-голяма дистанция и спестяване на сериозни разходи, но и дава възможност за по-смели решения при избор на декорация, стана ясно от думите на Силвия Танева. В Бургас, Плевен, София, Пловдив - сватбени агенции все по-обединени за създаването на браншова организация Първата подобна организация (Асоциация на бургаските сватбени агенти), обединила няколко сватбени агенции в Бургас, е направена преди почти 10 години по инициатива на сватбена агенция "Брилянтин". Към днешна дата обаче дейността ѝ е прекратена, допълни Танева. "Опитваме да направим подобно сдружение на сватбените агенции, а дори и синдикат. Вече сме установени 15 агенции, които категорично са на светло, работят добре. Мислим да се сдружим по някакъв начин, но според мен е още рано. Нашето желание е този бизнес да бъде легализиран по някакъв начин и да се погледне по-сериозно на него. Има доста колеги, които са в "сивия сектор", а това се отразява зле на самия бизнес. Идеите са много, но въпросът е докъде ще стигнем, защото това не е първи опит за сдружаване на бранша. Вече сме разговаряли с колеги от Плевен, София, Пловдив. Идеята ни е във всеки голям град да опитаме да се направи местно сдружение, а след това и национално. Почти като това, което направиха като сдружение диджеите, видеооператорите и сватбените фотографи в България", каза Христина Секлемова. "Все по-често виждаме желание у колегите за възраждане на такава организация. Това е нещо, което може в пълна степен да защитава в много отношения сватбените агенции", допълни и Силвия Танева. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5809) | 58% | |
Не (3213) | 32% | |
Не мога да преценя (948) | 10% |