![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Така ли ще пазаруваме за в бъдеще? Големи вериги магазини въвеждат каси на самообслужване без сканиране на продукта | ||||||
| ||||||
"Пазаруването е буквално за няколко секунди. Радвам се, че системата съществува", казва клиентът в репортаж за ARD. Kлиентите просто поставят стоките си на специална каса, която автоматично разпознава артикула - без всякакво сканиране или контакт със служител. После клиентът плаща, сам премахва защитата срещу кражба, ако има такава, и си тръгва със стоката. Големи компании, като Lidl, Zara, Uniqlo и Decathlon вече предлагат функцията за касово самообслужване без сканиране. Някои компании дори разчитат изключително на касите на самообслужване и изобщо не разполагат с каси с персонал, като модната верига Bershka в нейния филиал във Франкфурт. Спорно е дали касите на самообслужване излагат на риск работните места. "Страхуваме се, че увеличаването на автоматизацията ще означава, че ще са необходими по-малко касиери“, казва Марио Ломбисани, синдикален секретар в търговския отдел на профсъюз на работещите. Експерти все пак не вярват, че в резултат на това ще бъдат загубени работни места и че за в бъдеще, например, касиерите ще могат да консултират клиентите и да им помагат. Такъв е случаят и във филиала на dm в квартал Бокенхайм във Франкфурт. Касите на самообслужване бяха инсталирани там тази година, съобщава управителят на клона Майлс Гримър. До момента не е сменен нито един от 36-те служители. От dm изрично уточняват, че касите на самообслужване не означават, че фирмите ще съкращават персонал или ще намаляват работното време на служителите си, пояснява АРД. |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg