Все още е рано да се каже, с колко точно и дали ще поскъпне цената на таксиметровите услуги, защото не всички общини са взели окончателно решение за това какъв ще е размера на налога, съобщава БНТ.
Идеята на приетите поправки в Закона за местните данъци и такси през април беше да се измисли някаква формула, по която браншът да заплаща данък.
От години таксиметровите услуги попадат почти изцяло в сивия сектор по отношение на плащането на данъци. Повечето компании предпочитат да не наемат шофьорите и да не плащат осигуровки и данък върху доходите им. Освен това така избягват и внасяне на ДДС и корпоративен данък върху постъпленията, а и не носят никаква отговорност при инциденти с техни коли.
Държавата е наясно с тази трудно доказуема схема, с която се прикриват солидни доходи и за това опита да я промени. Първо с идеята дейността да се концентрира в компаниите майки за да носят отговорност. Това не се получи, затова се върна към една стара практика - патент за шофьорите. Събраните средства ще отиват в общините, а не в държавата, отново те определят цените.
Най-големият град у нас предвижда приемането на налог на стойност 850 лева, което е със 150 по-малко от тавана, предвиден в закона в размер на 1000 лв. И с 550 лева повече от минимума предвиден в закона, който е в размера на 300 лева.