ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Агро
Тежи 2990 тона и е дълъг почти 2 км
Автор: Екип Plovdiv24.bg 12:25 / 01.11.2022Коментари (0)2631
©
За да отпразнуват 175-ата годишнина от откриването на първата железопътна линия в Швейцария, железопътната индустрия в страната се обедини, за да пусне най-дългия пътнически влак в света.

Той се състои от 100 вагона, тежи 2990 тона и е дълъг почти 2 км, а за управлението му са необходими 7 машинисти и 21 техници, пише Си Ен Ен.

Влакът рекордьор с дължина 1,91 км измина за близо час около 25 км по впечатляващата линия Албула, включена в списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО - от Преда до Алванеу в Източна Швейцария. Линията е известна с безкрайните си криви и стръмни спускания. Световноизвестен шедьовър на строителното инженерство, 62-километровата линия е построена само за пет години и включва 55 моста и 39 тунела.

Преди завършването ѝ през юли 1904 г. посетителите са били изправени пред рисковано 14-часово пътуване по неравните пътища с каруци или шейни, теглени от коне.

Опитът за световен рекорд премина по част от маршрута и обхвана впечатляващия виадукт Ландвасер и необикновените спирали, които са осигурили на линията статут на международно наследство.

Подготовката за рекорда започва месеци преди събитието и включва тестови курсове, за да се гарантира, че уникалният влак може да се експлоатира безопасно.

Първият опит завършва с неуспех още преди влакът да е потеглил, когато е установено, че системата за аварийно спиране не може да бъде активирана и седемте машинисти не могат да се свържат помежду си чрез радио или мобилен телефон в многобройните тунели.

Специално модифициран софтуер и интерком между седемте машинисти позволяват на вагоните да работят в хармония. Всяко несъответствие в ускорението или забавянето по време на пътуването би създало сериозен проблем за безопасността.

За да се избегне претоварване на електропреносната мрежа, максималната скорост е ограничена до 35 км/ч. Освен това в целия влак е трябвало да бъдат монтирани допълнителни кабели за контрол на безопасността, които да поддържат стандартните механични и пневматични връзки между вагоните.

В големия ден дронове и камери в хеликоптери, във влака и по трасето заснеха пътническия влак, осигурявайки уникален запис на това събитие, което се случва веднъж в живота.

Само по себе си това също така е голямо предизвикателство в отдалечен, планински район с ограничено покритие на мобилните телекомуникации.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Национални новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: